Posesorii de Dacia, Renault și Nissan sunt avertizați de Uniunea Federală a Consumatorilor, după apariția informației conform căreia un motor folosit de modele ale celor trei producători vine cu un defect de fabricație. “Mașinile cu acest motor pot avea probleme!”, confirmă Uniunea.
Grupul Renault a fost somat să rezolve cât mai rapid problema care vizează aproximativ 600.000 de vehicule vândute pe teritoriul Europei.
Uniunea Federală a Consumatorilor din Franța (UFC-Que Choisir) confirmă faptul că motorul pe benzină de 1,2 litri vine cu un defect de fabricație. Ulterior anunțului, Organizația Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU) a cerut explicații din partea grupului auto.
Citește și:
Un defect de fabricație îi sperie pe posesorii de Dacia Duster, Logan și Sandero
Numeroși șoferi au reclamat deja problema de ordin tehnic. OCU a solicitat detalii suplimentare despre defecțiune și efectele ei, dar și un plan de măsuri pentru remedierea acesteia. Organizația se va implica în soluționarea într-o manieră convenabilă atât pentru cei trei constructori, cât și pentru clienți.
Luna trecută, informația conform căreia un defect de fabricație a survenit la motoarele de 1,2 litri TCe (Turbo Control efficiency) cu 115 cai putere și injecție directă ale Grupului Renault, i-a speriat pe posesorii de mașini puse în mișcare de acest propulsor.
Cu nume de cod H5FT, motorul produs în Spania, la Valladolid, se regăsește pe modele Dacia Lodgy, Dokker, Renault Clio, Captur, Megane, Scenic, Kadjar și Kangoo, dar și pe Nissan Qashqai, Juke, Pulsar și Mercedes-Benz Citan.
Problema cu care se confruntă posesorii acestor modele este consumul mare de ulei datorită proastei etanșări oferite de segmenți. Astfel, când motorul funcționează la sarcini mai mari, intră ulei în benzină generând un consum mare de ulei.
Renault nu a anunțat până acum o acțiune oficială de rechemare deși se pare că numărul de modele afectate este destul de mare, acestor motor fiind prezent pe foarte multe modele ale Alianței.