Modelele restilizate Mercedes Clasa S Coupe și Clasa S Cabriolet sunt disponibile la comandă în România. Prețurile încep de la 105.023,45 euro (TVA inclus) pentru versiunea S 450 4MATIC Coupé.
Pe parcursul lunii decembrie 2017 vor deveni disponibile pentru comenzi și celelalte versiuni ale modelelor Mercedes-Benz Clasa S Cabriolet și Mercedes-AMG Clasa S Cabriolet, primele livrări urmând să aibă loc începând cu luna februarie 2018.
Membre ale familiei de modele Clasa S, versiunile coupé și cabriolet vor beneficia în curând de numeroasele inovații introduse deja pe versiunea limuzină. Acestea includ funcționalități noi sau considerabil îmbunătățite, în ceea ce privește sistemele de asistență la conducere, sistemul modern de control, afișajul Widescreen Cockpit și noua generație de volane, cu sistemul de confort ENERGIZING, cât și cea mai nouă generație de infotainment.
Stopurile inovatoare cu tehnologie OLED sunt exclusive pentru cele două modele în două uși și fac parte din dotările standard, fiind o nouă trăsătură pentru Clasa S Coupé și Cabriolet. Prin intermediul acestei tehnologii (dioda emițătoare de lumină organică), micro-straturi de materiale organice sunt imprimate pe o placă de sticlă pentru a produce lumină. Cele 66 de OLED-uri ultra-plate se comportă ca elemente plutitoare în interiorul stopurilor; în plus, acestea emit un model de lumină omogen multidirecțional și formează un design unic, cu ușurință vizibil atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții. Blocarea și deblocarea autoturismului este semnalată suplimentar printr-o secvență animată și dinamică a luminii, coroborată cu diminuarea treptată a intensității luminii stopurilor. Desigur, stopurile OLED utilizează tehnologia tradițională Mercedes-Benz, cu intensități diferite pentru stopurile de frână și indicatoarele de semnalizare, în funcție de condițiile de drum și luminozitatea ambientală (zi/noapte).
Două noi modele de jante disponibile în linia de echipare AMG se adăugă la opțiunile de personalizare a autovehiculului, și anume jantele AMG cu diametrul de 50,8 cm (20 inch) cu un finisaj ultra-lucios (dotare opțională în linia de echipare AMG), respectiv de culoare neagră cu finisaj ultra-lucios (dotare opțională în linia de echipare AMG Plus).
Mercedes Clasa S Coupe și Cabriolet facelift debutează alături de două motorizări noi. Noul V8 biturbo din S 560 Coupé și S 560 Cabriolet conferă o putere de 345 kW (469 CP), cu un cuplu maxim de 700 Nm, și este unul dintre cele mai economice motoare V8 pe benzină la nivel internațional, consumând cu până la 8% mai puțin decât predecesorul său. Pentru a reduce consumul de carburant, patru cilindri ai noului V8 sunt dezactivați simultan, sub sarcină parțială, cu ajutorul sistemului de ajustare a supapelor CAMTRONIC (disponibil doar la versiunea Coupé).
Coupé-ul cu motor V6 pe benzină și o putere de 270 kW (367 CP) este acum denumit S 450 (consum mixt: 8,9 l/100 km, nivel mixt emisii CO2: 204 g/km). O nouă funcție: atunci când situația de conducere și nivelul de încărcare al bateriei o permit, motorul termic este decuplat de transmisie și funcționează la ralanti, astfel încât autoturismul să ruleze din inerție. Transmisia automată 9G-TRONIC este o altă caracteristică nouă a modelului S 450. S 450 este de asemenea prevăzut cu un filtru de particule de benzină.
Interiorul noilor modele S-Class se distinge prin cele două noi afișaje de înaltă rezoluție, fiecare încorporând un ecran cu diagonala de 12,3 inch. Din punct de vedere vizual, cele două display-uri acoperite de un ecran transparent de sticlă formează Widescreen Cockpit-ul, îmbinându-se perfect ca element central al consolei de bord și subliniind orientarea orizontală a designului interior. Ambele modele au butoane Touch Control pe volan. Acestea răspund la mișcări tactile similare cu cele aplicate pe ecranul unui smartphone.
Sistemul ENERGIZING comfort control (dotare opțională) reunește diverse sisteme de confort ale autoturismului. Acesta utilizează sistematic funcțiile sistemului de control al climatizării (inclusiv sistemul dedicat parfumului pulverizat în habitaclu) și al scaunelor (încălzire, ventilație, masaj), încălzirea pereților interiori ai autoturismului, cât și iluminatul și muzica, pentru a permite o configurație specială adaptată dispoziției și nevoilor clientului. Ca rezultat, nivelurile de confort la volan și de performanță la conducere ale șoferului sunt îmbunătățite. Depinzând de nivelul de echipare, sunt disponibile până la șase programe: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort și Training (cuprinzând trei moduri diferite – relaxare musculară, stimulare musculară și un modul intermediar). Toate programele rulează timp de 10 minute.
Toate modelele Clasa S sunt echipate cu sistemul de infotainment COMAND Online de cea mai nouă generație, marcând o nouă eră în materie de digitalizare și conectivitate. Telefoanele mobile pot fi încărcate în mod standard, cât și wireless, fără a fi necesar un suport de telefon. Încărcarea fără fir funcționează cu toate dispozitivele mobile (până la o diagonală a ecranului de 15,2 cm) compatibile cu standardul Qi. Suportul de încărcare este integrat în compartimentul de depozitare din partea din față a consolei centrale.
La capitolul opțiuni de finisare, Mercedes oferă trei noi ornamente (lemn de nuc maro lucios, lemn de frasin gri satinat și lemn designo de magnolie cu linii fluide), precum și de trei tapițerii noi (piele designo Nappa Exclusive alb Porcelian/rosu Tizian pentru linia AMG Plus, piele designo Nappa Exclusive alb Porcelain/rosu Tizian și designo Exclusive nappa leather AMG Line Plus Bengal red/black).
Noi sisteme de asistență la condus, cu funcționalități extinse
Clasa S Coupé și Cabriolet fac un pas important către conducerea autonomă și ridică standardul prin sistemele de asistență la conducere Intelligent Driving. Sistemul de control activ al distanței – DISTRONIC – și asistența activă a direcției îl sprijină pentru șofer în timpul conducerii. Viteza la rulare se ajustează automat înainte de curbe, intersecții sau sensuri giratorii. În acest scop, DISTRONIC utilizează datele hărților și ale sistemului de navigație mai mult decât până acum.