Noua generație a SUV-ului de clasă medie pornește de la 36.040 euro. Iată lista completă de prețuri Nissan X-Trail în România!
Noul X-Trail face un salt major raportat la fosta generație. Finisajele sunt clar îmbunătățite, designul – mult mai îndrăzneț, iar gama de motoare pare venită din altă lume. Referitor la ultima remarcă, inclusiv sistemul de propulsie mild-hybrid al variantei de bază prezintă o inovație majoră.
Este vorba despre un motor de 1.5 l, turbo, cu 3 cilindri, care își poate varia raportul de comprimare! Ei bine, tehnologia a fost lansată pe modelele Infiniti, în 2018. Motorul Infiniti are 2.0 l și 4 cilindri. În cazul noilor Qashqai și X-Trail, Nissan a păstrat componentele principale, dar a eliminat un cilindru. Astfel, a rezultat un motor cu 3 cilindri și 161 CP.
Acesta își poate varia raportul de comprimare, și, implicit, capacitatea cilindrică, în funcție de scenarii. Dacă se apasă ușor accelerația, atunci raportul de comprimare crește, volumul camerei de ardere scade, iar eficiența este maximă. Dimpotrivă, la sarcină mare, raportul de comprimare scade, pentru că pistonul urcă mai puțin, și, astfel, e loc pentru mai mult amestec în camera de ardere. Chiar dacă și consumul crește, la fel se întâmplă și cu cuplul dezvoltat. Practic, sunt două motoare într-unul.
Cele două variante mai scumpe folosesc motorul de mai sus doar pe post de generator de curent. Practic, acesta nu antrenează roțile, ci doar alimentează unul sau două motoare (201, respectiv 211 CP). De fapt, mașina este hibrid, dar propulsia în sine este pur electrică.
Prețuri Nissan X-Trail în România
Din lista de prețuri de mai sus, remarcăm câteva lucruri. În primul rând, nu mai poți comanda pe X-Trail cutie manuală. Astfel, cel mai ieftin X-Trail costă 36.040 euro, și vine cu sistem mild-hybrid de 161 CP, care antrenează roțile din față prin intermediul unei cutii CVT. La acest nivel de putere, nu poate fi comandat sistem de tracțiune integrală.
Cel mai ieftin model full-hybrid se numește ePower și dezvoltă 201 CP. Vine, de asemenea, exclusiv cu tracțiune față. În sfârșit, modelul de top e4ORCE dezvoltă 211 CP și are două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte (sistem 4×4).
Toate cele patru niveluri de echipare, Acenta, N-Connecta Plus, Tekna și Tekna Plus sunt disponibile indiferent de motorizarea aleasă.
via Nissan