Preturi noua Honda Civic. A zecea generație a compactei japoneze a sosit oficial pe piața din România, la prețuri cuprinse între 18.500 și 27.500 euro cu TVA.
Noua Honda Civic este disponibilă în două versiuni de caroserie, hatchback și sedan. Clienții pot configura modelul compact în șase niveluri de echipare, intitulate Comfort Navi, Elegance Navi, Sport, Sport Plus, Prestige și Executive, alături de două motoare turbo pe benzină.
Modelul de intrare în gamă este animat de un turbo cu trei cilindri, cu cilindreea de 1 litru. Puterea maximă și cuplul ajung la 129 CP, respectiv 200 Nm. Prețurile pleacă de la 18.500 euro pentru modelul cu cinci uși, iar pentru versiunea cu cutie CVT, nota de plată urcă la 21.500 euro, în nivelul de echipare imediat superior Elegance Navi.
Cei care își doresc mai multă putere pot opta pentru motorul mai mare cu patru cilindri, tot turbo, de 1,5 litri și 182 CP. Acesta poate fi achiziționat de la 22.000 euro, în nivelul de echipare Sport, în varianta cu cinci uși. Modelul sedan este oferit doar în compania motorului de 182 CP, disponibil de la 20.800 euro (nivel de bază Comfort Navi). Cuplul diferă pentru modelele cu transmisie manuală și CVT: 200 Nm versus 180 NM pentru 1.0 Turbo, respectiv 240 Nm versus 220 Nm pentru 1.5 Turbo.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
NOUL Civic hatchback | NOUL Civic sedan | ||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu CVT | PREŢ (€ cu TVA) |
cu CVT | ||
ECHIPARE COMFORT NAVI | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
18.500 | – | – | – |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
– | – | 20.800 | – |
ECHIPARE ELEGANCE NAVI | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
20.000 | 21.500 | – | – |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
– | – | 22.800 | 24.300 |
ECHIPARE SPORT | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
– | – | – | – |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
22.000 | 23.500 | – | – |
ECHIPARE SPORT PLUS | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
– | – | – | – |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
24.000 | 25.500 | – | – |
ECHIPARE PRESTIGE | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
– | – | – | – |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
25.000 | 26.500 | – | – |
ECHIPARE EXECUTIVE | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
– | – | – | – |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
– | – | 26.000 | 27.500 |
Comparativ cu generația anterioară, Honda Civic a crescut semnificativ, fiind cu 3 cm mai lată, cu 13 cm mai lungă, dar cu 2 cm mai plată, în timp ce ampatamentul a crescut cu 3 cm până la 2,7 m. Lungimea măsoară 4,5 m, lățimea 1,8 m, iar înălțimea 1,42 m. Portbagajul se laudă cu un volum de 478 litri (519 litri la Sedan), cu aproape 100 litri peste ceea ce oferă în prezent un VW Golf. Bancheta se rabatează în format 60/40 standard, sub podeaua portbagajului fiind ascuns un compartment de depozitare suplimentar. Spațiul la genunchi în spate s-a amplificat cu 95 mm. Față de modelul anterior, garda la sol a fost redusă cu 10 mm, iar șoferul stă cu 35 mm mai jos, pentru o poziție de condus mai sportivă.
În interior, atrage atenția ergonomia atent studiată. În partea superioară a consolei centrale se află un touchscreen cu diagonala de 7 inch, plasat sub gurile de ventilație, comenzile climatizării sunt clasice, iar ceasurile de bord sunt divizate în trei secțiuni și integrează un ecran central TFT ce preia rolul turometrului și al vitezometrului. Frâna de mână este acum electrică.
Sistemul multimedia Honda Connect este compatibil cu standardele Apple CarPlay și Android Auto, funcția de navigație fiind opțională (hărți Garmin, update gratis pentru cinci ani). Tot contra cost se oferă și un sistem de încărcare wireless (prin inducție) pentru telefoanele inteligente (o zonă dedicată, integrată în spațiul de depozitare de la baza consolei).
CITEȘTE PRIMUL TEST CU NOUA HONDA CIVIC AICI
Și lista sistemelor de asistență moderne este impresionantă: Collision Mitigation Braking System, Forward Collision Warning, Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic sign recognition și asistent de unghi mort.