Preturi Peugeot 3008. Noul SUV de clasă compactă al brandului francez a fost lansat pe piața din România. Ajuns la cea de-a doua generație, 3008 nu mai este un MPV, ci un SUV veritabil.
Prețurile noului Peugeot 3008 pleacă de la 20.399 euro cu TVA. Cotația este valabilă pentru modelul entry-level Access 1.2 PureTech, oferit în compania unui turbo pe benzină cu trei cilindri, de 130 CP și a unei cutii manuale cu șase trepte. Pentru cutia automată cu șase trepte, clienții trebuie să opteze pentru nivelul de echipare superior, Active, disponibil de la 23.140 euro. Versiunile de vârf Allure pot fi comandate de la 23.980 euro, respectiv 25.540 euro cu transmisie EAT6. Pentru un plus de putere, Peugeot oferă pentru 3008 și un turbo cu patru cilindri, de 1,6 litri și 163 CP, disponibil doar cu cutie automată, de la 24.232 euro.
În cazul motoarelor diesel, capacitățile de 1,6 și 2,0 litri ale agregatelor BlueHDi asigură puteri de 100, 120, 150 și 180 CP. Cel mai accesibil 3008 pe motorină, 1.6 BlueHDI Access, are 99 CP, cutie manuală cu cinci trepte și costă 20.998 euro. Varianta de 120 CP are un preț de bază de 21.700 euro, iar cea de 2 litri și 150 CP, de 24.280 euro, însă, în echiparea superioară Active. Pentru modelul de top, 2.0 GT-Line BlueHDI cu 180 CP socotelile pornesc de la 29.176 euro, în varianta cu transmisie manuală cu șase rapoarte, respectiv de la 33.691 euro, cu cutie EAT6.
Adoptarea noii platforme modulare EMP2 a permis reducerea masei la gol cu 100 kg, greutatea noului 3008 fiind sub media segmentului: 1325 – 1375 kg. Toate motoarele pe benzină sunt ”best in class” la capitolul emisii, în clasele de puteri din care fac parte. Propulsorul de 1,2 litri și 130 CP are emisii de numai 115 g/km CO2, iar cel de 1,6 litri și 165 CP emite doar 129 g/km CO2, în timp ce pentru motoarele diesel, emisiile de CO2 variază între 100 și 121 g/km.
Printre sistemele de care dispune 3008 sunt franare de urgenta (Active Safety Brake) si avertizare in caz de coliziune (Distance Alert); avertizare pentru banda de plecare (Active lane departure warning); sistemul de avertizare al conducatorului auto (Driver Attention Warning); sistemul adaptativ pentru faza lunga (Automatic adaptive headlamp main beam); sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie cu functia Recomandari (Speed Limit recognition and recommendation); autopilotul (Adaptive Cruise Control) cu functia Stop (la cutiile de viteza automate); sistemul de monitorizare a punctului mort (Active Blind-spot Monitoring).
In mediu urban, conducatorul auto primeste, de asemenea, asistenta in timpul anumitor manevre, de la sistemele Visio Park (vizibilitate totala 360°) si Park Assist.