Prezentare – Mazda Skyactiv-X. Viitoarea generație de motoare pe benzină Mazda Skyactiv-X va beneficia de principalele avantaje oferite de motoarele diesel. Cel mai important dintre ele: consumul redus de combustibil.
Mai mult decât un vis, un ideal tehnologic: viitoarea generație de motoare pe benzină Skyactiv-X dezvoltată de Mazda, folosește un concept de combustie revoluționar. Bazându-se pe experiența acumulată în perfecționarea tehnologiilor Skyactiv-G și Skyactiv-D, Mazda a pus la punct o soluție care oferă avantajele celor două tipuri de combustibil într-un singur motor.
Se numește Skyactiv-X și este un propulsor de 2 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 190 CP. In numele căruia se regăsește litera X, simbolizând coexistența a două concepte tehnologice aparent incompatibile. De fapt, pornind de la cele două metode de aprindere a amestecului pe benzină și motorină (prima realizată cu ajutorul scânteii produse de bujie, a doua realizată prin comprimarea amestecului, care crește temperatura în camera de ardere), Mazda a realizat un motor cu concept revoluționar de aprindere prin comprimare controlată de scânteie (SPCCI, Spark Controlled Compression Ignition), care să permită atingerea gradului de eficiență a motoarelor diesel.
Eficient și performant În urma procesului de cercetare și dezvoltare, care a implicat fie modificarea completă a unor componente. Capul pistonului, reproiectat pentru a profita la maximum de ”sfera de foc” produsă de scânteie, care îl împinge puternic în jos. Prin adăugarea altor componente, precum injectoarele speciale. Care produc un amestec mai bogat doar în zona bujiei, s-a născut revoluționarul și exclusivul Skyactiv-X.
Mazda – Consum redus de combustibil
Noul motor păstrează nealterate avantajele motoarelor pe benzină, precum emisiile scăzute și plăcerea oferită de turațiile înalte, dar adaugă avantajele tipice motoarelor diesel, precum reprizele mai puternice la turații scăzute (cuplu superior născut revoluționarul și exclusivul Skyactiv-X.
Noul motor păstrează nealterate avantajele motoarelor pe benzină, precum emisiile scăzute și plăcerea oferită de turațiile înalte. Adaugă avantajele tipice motoarelor diesel, precum reprizele mai puternice la turații scăzute (cuplu superior cu 10-30%, depinzând de condițiile de utilizare*) și consumul redus cu 20-30%*. Pe scurt, Skyactiv-X preia crema tehnologiilor dezvoltate de Mazda. Iar inginerii companiei ne asigură că tehnologia încă mai poate fi perfecționată.
Te-ar putea interesa si
Top: consumul real pentru 18 mașini din clasa mică!
Și va fi dezvoltată în continuare, în armonie cu țelul niponilor de a scădea emisiile de dioxid de carbon. Privind din această perspectivă, nu există vehicule cu emisii zero. Nici măcar cele electrice, care, dimpotrivă, pot polua mai mult în faza de producție decât cele cu motoare termice.