Suzuki demonstrează că un sistem hibrid nu trebuie să fie complicat și scump pentru a fi eficient. Disponibil pe modelele Swift și Baleno, sistemul Hybrid de la Suzuki își dovedește eficiența în traficul real.
Dintotdeauna Suzuki a fost adeptul dezvoltării unor tehnologii care să aibă un preț accesibil pentru marea masă a clienților. Așa este și cazul sistemului mild Hybrid montat pe modelele Swift și Baleno care este ideal pentru o mașină compactă: este ușor, compact, extrem de eficient și are un preț mic.
Cum este construit? În locul alternatorului clasic, sistemul are un starter generator integrat (ISG). Generatorul are o putere de 2,3 kW și dispune și de funcție de propulsie îmbunătățind net eficiența la accelerații. Sistemul ISG cu funcție start&stop este mai eficient decât alternatorul clasic deoarece repornește mai repede dar și mai silențios motorul termic și apoi, când accelerăm, adică exact atunci când consumul de combustibil este cel mai mare, sprijină motorul termic, îmbunătățind eficiența și reducând drastic consumul.
În afară de bateria clasică de 12V, sistemul Hybrid are o baterie Li-Ion suplimentară care este utilizată pentru înmagazinarea energiei obținută la frânare.
Cum funcționează? Apăsăm ambreiajul și sistemul ISG antrenat prin curea pornește foarte silențios motorul termic. Accelerăm ușor și în acest moment energia stocată la decelerare este utilizată pentru propulsie reducând sarcina motorului termic și implicit și consumul de combustibil.
O economie de combustibil se realizează și la viteze constante pentru că în acest caz energia stocată la decelerare este utilizată pentru diverse sisteme ale mașinii – faruri, aer condiționat etc – motorul termic fiind utilizat exclusiv pentru propulsie.
Sistemul Hybrid de la Suzuki își dovedește eficiența în traficul real.
Când luăm piciorul din accelerație, generatorul din sistemul ISG funcționează pe post de generator și transformă energia cinetică în energie electrică care este înmagazinată în bateria suplimentară Li-Ion. Când frânăm, se recuperează și mai multă energie cinetică. Și sistemul start&stop este gândit să fie eco în sensul că motorul nu se oprește doar când mașina stă pe loc. Sub 15 km/h, dacă scoți mașina din viteză, motorul se oprește deja ceea ce contribuie la obținerea unui consum și mai redus.
Colegii de la Quattroruote au testat peste 30 de modele de clasă mică pe circuitul propriu de la Vairano. După schema lor de măsurare a consumului, care supune mașinile la un ciclu mai sever decât al noilor norme WLTP. Ne așteptam ca modelele Suzuki Swift și Baleno cu sistemul Hybrid să obțină un rezultat mai bun decât rivalele lor pe benzină cu motoare clasice și așa a și fost.
Sistem eficient
Eficiența sistemului a fost dovedită și în comparația directă Suzuki Baleno 1.2 vs Suzuki Baleno 1.2 Hybrid. Modelul cu motor clasic a avut un consum mediu de 5,62 l/100 km (consum în oraș, drum național, autostradă 5,81/4,65/6,33 l/100 Km) în timp ce motorul cu sistem Hybrid a obținut un consum mediu de 5,37 l/100 km (consum în oraș, drum național, autostradă 5,32/4,69/6,13 l/100 km). Marea surpriză a fost însă faptul că modelele Suzuki Swift și Baleno au fost mai economice decât Toyota Yaris Hybrid echipată cu un sistem hibrid mult mai scump. Așa cum spuneam mai sus, Baleno 1.2 Hybrid a înregistrat un consum mediu de 5,37 l/100 km față de 5,81 l/100 km la Toyota Yaris Hybrid. Toyota a fost puțin mai economică în oraș, dar a consumat net mai mult pe drum național și pe autostradă.
Sistemul Hybrid de la Suzuki este disponibil nu doar în combinație cu motorul 1.2 Dualjet de 90 CP (cu două injectoare pe cilindru) ci și cu noul turbo de 1 litru Boosterjet de 112 CP. Suzuki Swift 1.2 Hybrid costă în versiunea de top Spirit 13.710 euro fiind mai ieftin decât multe alte modele rivale cu motoare clasice. Iar în acești bani vine complet echipat cu climă automată, jante de aliaj de 16 inci, sistemul multimedia cu navigație cu ecran tactil de 7 inci și cameră de marșarier, faruri cu LED și pilot automat adaptiv.