Userul scott26.unofficial a postat pe Instagram prima fotografie necamuflată BMW iX3 pe care o prezentăm și noi în premieră. Revenim de asemenea cu ultimele detalii despre BMW iX3 și planul de electrificare BMW.
Planurile de electrificare la BMW sunt clare de acum doi ani. bavarezii au anunțat 25 modele electrificate până în 2025 dintre care 12 full electrice și 13 Plug-In Hybrid.
BMW iX3 este unul dintre cele 12 modele electrice alături de i3 și viitoarele i4 și iNext.Așadar, știm patru dintre ele și mai urmează încă opt modele full electrice.
Din cele 13 modele Plug-In Hybrid știm deja foarte multe.
Anul trecut, BMW 225 xe Active Tourer,330e, 530e, 740e și Mini Cooper SE Countryman au primit baterii noi mai mari. Apoi, în noiembrie 2019 s-au lansat BMW X5 xDrive45e, în ianuarie a urmat BMW X3 xDrive30e, iar în martie BMW X1 xDrive25e. În vară, gama Plug-In Hybrid se va completa cu BMW 330e Touring și 330e xDrive și cu X2 xDrive 25e.
În urma unei conferințe de presă online ținută astăzi cu presa auto din România, Andreas Raith, Head of Project Battery Technology at BMW Group, a reiterat că strategia BMW se va baza pe platforme flexibile care suportă propulsie convențională, Plug-In Hybrid și electrică și nu pe o platformă dedicată special pentru propulsia electrică.
Revenind la BMW iX3, mașina finală de serie a fost surprinsă pe șosea complet necamuflată. Prezentată sub formă de concept salonul de la Beijing în aprilie 2018, BMW iX3 este pregătită pentru intrarea în producția de serie.
iX3 nu diferă foarte mult de X3. Principala diferență este capacul din fața ușii șoferului care ascunde priza de încărcare.
De asemenea, iX3 se dintinge prin cele câteva inserții albastre în grila radiatorului, în praguri și în bara spate. Grila radiatorului este bineînțeles închisă așa cum a apaărut și pe conceptul inițial.
O altă diferențiere este dată de jantele special concepute pentru acest model, optimizate aerodinamic. Acest tip de jante va fi oferit în viitor și la i4 și iNext.
Pentru o aerodinamică mai bună, aceste jante au niște aripioare între spițe.
BMW declară că a reușit să obțină un coeficient aerodinamic cu 5% mai bun decât în cazul lui X3 și că noile jante sunt cu 15% mai ușoare decât cele de la i3.
Efectul aerodinamicii optimizate a jantelor este o scădere a consumului WLTP cu 2% ceea ce este echivalent a 10 km de autonomie electrică.
Principalele date despre BMW iX3 se cunosc deja. Un motor electric de 270 CP și 400 Nm va antrena puntea spate, iar bateria de 74 kWh, care este puțin mai mare decât cea de la concept promite o autonomie electrică de 440 km WLTP.
Cifrele par destul de optimiste deoarece în acest caz, ar însemna că iX3 va consuma doar 16,8 kWh/100 km, concum care în mod normal este specific unui model compact precum Nissan Leaf.
Analizând cifrele oficiale, BMW iX3 promite o autonmomie electrică cu 26 km mai mare decât Mercedes EQC dar o putere mult mai mică, iX3 având 138 CP mai puțin din cauza faptului că are un singur motor în timp ce EQC are două motoare, câte unul pe fiecare punte, care însumează 408 CP.
În aceeași conferință de presă Andreas Raith a mai precizat că platforma flexibilă permite și adaptarea propulsiei electrice cu câte un motor pe fiecare punte așa că nu este exclus să vedem și o versiune mai puternică a lui iX3 în viitor.
Vezi prezentarea lui BMW iX3 Concept
BMW a înregistrat deja toate denumirile cu sufixul i urmate de o cifră, de la i1 la i9 și de la iX1 la iX9.
BMW iX3 se va produce în China la uzina realizată în comun cu Brilliance Automotive (BBA) a cărei capacitate a crescut la 520.000 unități. Deaici, BMW iX3 va fi exportat și în afara Chinei.
BBA operează și o fabrică de motoare și una de baterii pentru modelele BMW electrificate fiind prima fabrică de baterii din China operată de un producător premium.
Gama X3 cuprinde pe lângă versiunile convenționale și noul iX3 și o versiune Plug-In Hybrid numită BMW X3 xDrive 30e, lansată de curând.
Astfl, BMW X3 devine primul model de la BMW disponibil cu toate formele de propulsie.