BMW TechWorks, companie fondată de grupurile BMW și NTT Data, a fost inaugurată la Cluj-Napoca și deja caută parteneriate și potențiali angajați la Universitatea Tehnică din oraș.
Inaugurată pe 4 iulie 2024, compania BMW TechWorks, un joint-venture între grupurile BMW și NTT Data, este prima investiție directă a grupului german în România în domeniul soluțiilor IT.
La doar o zi după inaugurare, oficialii noii companii au făcut o vizită la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) care a vizat „colaborările viitoare între UTCN și noul centru IT”.
Delegația BMW TechWorks a fost condusă de Alexander Buresch, director executiv IT și vicepreședinte BMW Group și Chieri Kimura, CEO NTT DATA EMEAL și s-a întâlnit cu rectorul UTCN, Vasile Țopa.
„Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca este, mai mult ca oricând, pregătită să-și asume rolul de partener activ, ferm și dinamic în astfel de colaborări care implică transformare digitală. Centrul IT care se dezvoltă la Cluj are toată justificarea. Institutul de Cercetare în Inteligență Artificială (ICIA), care ia naștere acum, va avea un rol esențial în dezvoltarea de modele, prototipuri, tehnologii, produse hardware și software inovative, bazate pe inteligență artificială, și transferul acestora către mediul socio-economic. Lansăm în acest an masterate noi, care au ca temă de studiu Inteligența și viziunea artificială în diferite domenii inginerești. Sinergia acțiunilor noastre va avea un ecou puternic. Avem toată încrederea că specialiștii și absolvenții noștri, prin abordările avangardiste și inițiativele bazate pe o cultură tehnologică puternică, consolidată și matură, vor aduce plusvaloare în această colaborare”,a declarat Vasile Țopa, rectorul UTCN.
Conform acestuia, colaborarea dintre universitate și companie se va concentra pe aplicații care vor susține gestionarea proceselor de producție, softuri pentru proiectarea fluxului de producție, mentenanță predictivă, dar și programarea liniilor de producție. În cadrul discuțiilor, a fost subliniată și importanța apartenenței UTCN la Universitatea Europeană de Tehnologie (European University of Technology – EUT), din perspectiva cercetării și inovării, precum și a oportunităților pe care acest consorțiu le oferă studenților și absolvenților săi în formarea viitoare.
BMW TechWorks România a fost fondată în baza unui acord semnat în luna martie a acestui an de BMW Group și NTT DATA.
„Cu BMW TechWorks România, ne consolidăm amprenta în UE și contribuim în mod semnificativ la experiența digitală a clienților noștri. Centrele noastre IT globale ne asigură dezvoltarea IT-ul de business și accelerează implementarea strategiei noastre IT bazată pe cele mai noi tehnologii, cum ar fi inovațiile cloud și AI”, a declarat Alexander Buresch, CIO și Senior Vice President al BMW Group IT.
De asemenea, Chieri Kimura, vicepreședinte executiv NTT DATA, Inc., consideră că „parteneriatul nostru cu BMW Group este o dovadă a respectului reciproc și a viziunii comune pentru viitorul industriei auto. Combinând punctele noastre forte, suntem pregătiți să oferim soluții inovatoare și transformatoare de care vor beneficia clienții noștri din întreaga lume”, iar Maria Metz, director executiv NTT DATA România a declarat că „BMW TechWorks România este gestionat de doi parteneri puternici, cu obiectivul de a deveni o referință pentru transformarea digitală a ecosistemului industrial al BMW Group. Este o misiune de onoare pe care NTT DATA a primit-o în urma unui parteneriat valoros de peste 30 de ani între cele două companii”.
Joint-venture-ul vizează cooptarea a circa 250 de angajați până la sfârșitul acestui an, iar, pe termen lung, ținta este depășirea pragului de 1.000 de persoane. Totodată, obiectivul în privința cifrei de afaceri este atingerea unei valori în zona a zeci de milioane de euro.
Noul hub IT dezvoltă componente centrale pentru proiecte IT cu aplicabilitate în special în zona europeană printre cele mai importante numărându-se Connected Procurement – lanțurile de aprovizionare și sistemele de control extrem de complexe necesită sisteme IT conectate, Digital Shopfloor – IT-ul ca element central al BMW iFactory, programul de producție inteligentă BMW Group și Direct Sales Model – dezvoltarea componentelor IT pentru implementarea modelului de vânzări directe BMW și MINI în Europa.