Primele detalii despre Honda CR-V în versiunea hibrid

Honda CR-V (16)

Sistemul Honda Hybrid Performance care va fi folosit pentru modelul CR-V este dotat cu tehnologia Multi-Mode Drive (i-MMD) ce cuprinde două motoare electrice, un motor pe benzină cu ciclu Atkinson și o transmisie directă.

Noul CR-V hibrid este echipat cu un motor de2.0 litri i-VTEC pe benzină, un motor electric și un acumulator litiu-ion. Puterea maximă este de 184 CP, iar cuplul este de 315 Nm.

În locul unei transmisii convenționale, transmisia cu un raport fix de viteză creează o conexiune directă între componentele mobile, ceea ce rezultă într-un transfer mai lin al cuplului. Folosind acest format, sistemul Honda este mai rafinat decât transmisia e-CVT planetară disponibilă pe majoritatea vehiculelor hibride.

Tehnologia i-MMD  face posibile trecerile între trei moduri de condus, pentru a oferi cel mai eficient rulaj posibil. Astfel, pentru conducere în modul full electric va fi folosită doar energia acumulatorului litiu-ion pentru a alimenta motorul electric de propulsie și a angrena roțile (cu motorul pe benzină oprit). Pentru modul de conducere hibrid propulsorul pe benzină alimentează un motor/generator secundar ce suplimentează energia acumulatorului, iar modul Engine  ambreiajul de tip „lock-up” creează o conexiune directă între motorul pe benzină și roți.

În majoritatea situațiilor de condus urban se va face automat tranziția între modul de hibrid și cel EV pentru mai multă eficiență. În mod hibrid, puterea în exces a motorului pe benzină poate fi utilizată pentru a încarcă bateria prin motorul generator. Modul Engine este cea mai eficientă configurație pentru condusul la mare viteză pe autostradă.

La o viteză moderată, Honda CR-V hibrid va utiliza în mod uzual modul EV pentru cel puțin jumătate din timp, în timp ce la viteze mai mari, modul EV va fi utilizat pentru aproximativ o treime din timp. Software-ul de control al sistemului i-MMD va decide în mod constant dacă este necesară comutarea între moduri pentru a maximiza eficiența, în funcție de situație și condiții de rulare, fără intervenția conducătorului auto.

Producția noului CR-V hibrid pentru piața Europeana va demara în Octombrie 2018, iar primele livrări vor avea loc în primăvara anului 2019. Ca și modelul pe benzină, noul CR-V Hibrid va fi produs în Japonia.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top