După o campanie de marketing fără precedent, VW se pregătește să înceapă livrările lui VW ID.3 în această vară după întârzierile cauzate de epidemia de coronavirus și de problemele cu noul soft. Iată toate detaliile noului VW ID.3.
Când îl privești pe ID.3 îți dai seama că strategia producătorilor care au ales să dezvolte mașini electrice pe baza platformelor convenționale este profund greșită pentru că pur și simplu o mașină electrică are alte proporții, impuse de forma de propulsie și nu mai ai nevoie de spațiu mult în față pentru că motorul termic a dispărut.
Astfel, în cazul lui ID.3 ne atrage atenția încă de la început o parte frontală foarte scurtă, respectiv o consolă față foarte scurtă. Explicația e simplă: acolo nu se mai ascunde un motor termic dar niciun motor electric. De ce? Pentru că VW a ales soluția transmisiei spate pentru ID.3.
Ca și în cazul lui i3 de la BMW, inginerii de la VW au considerat că datorită caracteristicilor de cuplu specifice ale unui motor electric care dezvoltă cuplul maxim chiar de la zero transmisia spate asigură o mai bună motricitate.
Cu o parte frontală foarte scurtă, s-a degajat foarte mult spațiu pentru interior. Astfel, ID.3 este net mai spațios în spate decât e-Golf spre exemplu. La cei 1,82 metri ai mei, am două palme între genunchi și spătarul scaunului față, spațiul fiind comparabil cu cel de la Passat.
Deși ID.3 este cu numai 3 mm mai lung decât Golf (4.261 mm față de 4.258 mm), ampatamentul de 2.765 mm este cu 145 mm mai mare decât la Golf! Și portbagajul e generos, are o formă regulată, o margine de încărcare joasă și o podea mobilă care permite obținerea unei suprafețe plane dacă se poziționează podeaua în poziția de sus.Hayonul se deschide la fel ca la alte modele VW, clanța fiind disimulată sub noul logo VW.
Prima impresie despre interior este mai mult decât favorabilă. La un preț de bază de 30.000 euro, ne așteptam la mai puțină calitate. Pe planșa de bord sunt trei tipuri de plastic, dar doar cel central, de culoare gri deschis, este moale. Celelalte sunt tari, dar nu arată deloc ieftin. Pe de altă parte, unele materiale sunt inferioare celor din Golf.
Apoi, ne-au atras atenția cele două ecrane digitale: unul pentru indicatoarele de bord și unul pentru sistemul multimedia. În dreapta ecranului digital al indicatoarelor de bord, atașat de acesta, se găsește maneta schimbătorului de viteze, exact ca la BMW i3. Lipsă de imaginație sau acceptarea ideii că aceasta este cea mai bună soluție?
Ecranul digital tactil al sistemului multimedia este orientat spre șofer, iar la baza lui, dar în afara ecranului, se află încă două rânduri de butoane: unul pentru comenzile climatizării și unul pentru activarea climatizării, a modurilor de rulare și a meniului principal. Astfel, consola centrală nu mai are niciun buton, iar pe tunelul median s-a eliberat mult loc pentru spații de depozitare.
Poziția de condus este joasă ca într-un Golf, deși podeaua este mai înălțată datorită bateriei amplasate între punți în podea. ID.3 este cu fix 6 cm mai înalt decât Golf. Scaunele din echiparea First Edition, singura care se poate comanda acum și care va fi livrată de la jumătatea lui 2020, sunt foarte bine profilate și oferă o susținere laterală foarte bună. Și bancheta spate are un spătar foarte bine profilat și oferă un confort foarte bun.
Așa cum am scris și la primul contact vizual cu mașina camuflată, la Berlin, în luna mai 2019, ID.3 este construit pe platforma MEB a grupului VW, o platformă dedicată propulsiei electrice pe care se vor construi numeroase modele de la VW și mărcile grupului cu o producție totală care va depăși 10 milioane unități.
Seria limitată First Edition ale cărei fotografii le vedeți în acest material a putut fi rezervată contra unui avans de 1.000 euro și este disponibilă în combinație cu bateria medie de 58 kWh care asigură o autonomie de până la 420 km conform WLTP. Sunt comandate deja 30.000 unități, ținta inițială de producție pentru seria de lansare. Echiparea First Edition va putea fi livrată cu trei pachete fixe: Comfort, Style și Hero.
Citește toate detaliile despre rezervarea lui VW ID.3
Echiparea Comfort include sistem de navigație Discover Pro, volan multifuncțional îmbrăcat în piele și încălzit și jante de aliaj de 18 inci East Derry. Prețul lui VW ID.3 1St Editioon este de 36.072 euro cu TVA dar înainte de aplicarea subvențiilor de la rabla Plus.
Al doilea nivel Style aduce în plus scaune cu design Art Velour, geamuri laterale fumurii în partea din spate și cameră de marșarier. Este ușor de recunoscut din exterior pentru ca vine cu pachetul IQ.Light care include faruri LED matrix și mânere iluminate, cu pachetul exterior Silver și cu jante de 19 inci Andoya. Această versiune pornește de la 41.786 de euro cu TVA.
Pachetul de top Hero oferă sistemul multimedia cu realitate augmentată, un plafon panoramic culisant, jante de 20 de inci Sanya, sistem de sunet premium Beats, scaune cu suport lombar reglabil și funcție de masaj la un preț de pornire de 47.505 euro.
Ulterior, VW ID.3 va fi oferit în trei versiuni de baterii:
• de 45 kWh cu o autonomie de 330 km WLTP. Se încarcă la prize AC /DC cu până la 7,2 kW/50 kW.
• de 58 kWh cu o autonomie de 420 km WLTP. Se încarcă la prize AC/DC cu până la 11 kW/100 kW.
• de 77 kWh cu o autonomie de 550 km WLTP. Se încarcă la prize AC/DC cu până la 11 kW/120 kW.
În prețul mașinii este inclusă și încărcarea gratuită timp de un an în limita a 2.000 kWh la stațiile listate în aplicația WeCharge a lui VW precum și în întreaga rețea de stații europeană IONITY.
Ne așteptăm ca prețul versiunii de bază cu bateria de 45 kWh să fie sub 30.000 euro daracesta nu va fi cu siguranță disponibil decât în 2021.
VW a anunțat și datele motorului electric care va dispune de 150 kW (204 CP) și 310 Nm. Deocamdată, VW nu a comunicat dacă va exista și un motor de putere mai mică, strategie utilizată de Hyundai/Kia.
Verdict
VW ID.3 corespunde așteptărilor noastre în materie de spațiu interior și calitate a interiorului chiar dacă unele materiale nu sunt la nivel de Golf. Autonomia la versiunile cu baterie medie și mare este extrem de competitivă. Din păcate, trebuie să mai așteptăm până în vara lui 2020, iar atunci se va putea cumpăra doar seria limitată First Edition care e scumpă și foarte scumpă dacă se optează pentru echipările superioare.