Volvo a prezentat astăzi la Stockholm noul break Volvo V90, al treilea model al seriei 90 după XC90 și S90, care își va face debutul public la Salonul de la Geneva peste două săptămâni.
Noul Volvo V90 urmează linia de design promovată de S90 și XC90 având aceeași parte frontală. În spate, surprinde oarecum pentru un Volvo luneta foarte înclinată flancată de stopurile subțiri care au o bază foarte lată, un alt detaliu surprinzător pentru un Volvo.
Din cauza lunetei înclinate, volumul portbagajului cu bancheta rabatată este de doar 1.526 litri, fiind ceva mai mic decât la rivalii săi însă volumul absolut este totuși decent.
Am remarcat în schimb forma regulată foarte practică a portbagajului și ingeniosul sistem de separare a bagajelor atunci când portbagajul nu este încărcat la maximum. De asemenea, sub podeaua portbagajului se găsește un alt compartiment util și încăpător capitonat complet.
Spațiul în spate este foarte generos și la cap și la genunchi și bancheta oferă o ședere foarte confortabilă.
Ca și XC90 și S90, V90 este construit pe noua platformă Scalable Product Architecture (SPA) utilizând aceeași familie de motoare și punte față cu brațe duble suprapuse. De asemenea, interiorul este similar cu cel de la S90.
Toate sistemele de asistență de la S90 sunt disponibile inclusiv sistemul de conducere semiautonomă Pilot Assist care funcționează până la 130 km/h și camerele care scanează de la pietoni până la bicicliști și animale mari.
Gama de motoare este aceeași de la S90 cu mici diferențe dar ca și la S90 toate motoarele au 4 cilindri și doi litri cilindree. Sunt disponibile trei motoare pe benzină: T5/254 CP, T6 AWD/320 CP și Plug-in Hybridul T8 AWD cu 408 CP.
Gama diesel cuprinde versiunile D4 cu tracțiune față și 190 CP și D5 AWD care are 235 CP față de 225 CP la XC90. D4 promite un consum de numai 4,5 l/100 km (emisii de 119 g/km).
Volvo construiește breakuri de mai mult de 60 de ani. Vedeți mai jos o galerie a celor mai cunoscute modele break de la Volvo.