Nissan renunță la experimente și se implică cu o mașină de clasă mică full-size în încă cel mai disputat segment de piață din Europa, cel al mașinilor de clasă mică. Primele impresii despre a cincea generație Nissan Micra.
A doua și a treia generație Nissan Micra au fost dedicate în special femeilor, iar a patra generație a încercat să se transforme într-un model low-cost. În ciuda numeroaselor schimbări și poziționări, Micra a fost un model de succes găsindu-și 3,4 milioane cumpărători în 35 de ani de carieră.
Nissan s-a hotărât acum să repoziționeze modelul cu drepturi depline în clasa mică intrând în concurență directă cu Renault Clio. Ce au comun cele două modele?
Surprinzător, foarte puțin. Doar motoarele și oglinzile exterioare sunt comune. În rest, totul este diferit pentru că Micra este construită pe platforma V a lui Nissan Note și nu pe platforma B a Alianței Renault-Nissan utilizată la Clio și într-o formă mai veche la Sandero.
Micra va înlocui atât vechea generație cât și monovolumul de clasă mică Nissan Note vândut în 29.043 exemplare în primele 9 luni din anul trecut.
Pentru a oferi un interior la fel de spațios cu rivalii din clasă, Micra a crescut spectaculos în lungime la aproape 4 metri (plus 174 mm) și în lățime la 1.743 mm (plus 78 mm), fiind însă una din cele mai scunde mașini din clasă cu 1.455 mm (-55 mm).
Noua generație Micra are un design dinamic conferit de grila V-Motion, stopurile în formă de bumerang și acoperișul care se termină cu un eleron și pare că plutește datorită montantului spate negru lucios, idee preluată de la Clio și Clio Break. Ca și la Clio, clanța ușii din spate este integrată în montant.
Un mare pas înainte este interiorul care pe lângă finisarea foarte bună aduce și materiale de calitate, peste media clasei cum ar fi plasticul moale din zona superioară a bordului sau inserția de piele sau textil din centrul bordului. Sistemul multimedia cu display de 7 inch de sine stătător este elegant și are un meniu simplu și intuitiv. Cel mai mult ne-a plcăut spațiul extrem de generos în față, poziția de condus joasă și confortabilă și scaunele foarte bine configurate la echiparea de top Tekna. Spațiul în spate este decent la genunchi și acceptabil la cap, în timp ce portbagajul oferă un volum de 300 litri.
Micra se conduce incisiv și plcăut grație unui sistem electronic Intelligent Trace Control, care frânează selectiv roțile în viraje pentru a diminua efectul subvirator. Din cauza limitelor de viteză stricte din Croația, am avut doar de puține ori ocazia să îl testăm dar la prima impresie Micra subvirează mai puțin decât unii rivali de clasă mică.
Confortul la rulare este foarte bun grație unei suspensii destul de soft care generează un mic ruliu în viraje. Sistemul Intelligent Ride Control îmbunătățește confortul la trecerea peste denivelări, dar efectul nu e evident pentru că suspensia este oricum reglată mai soft.
Trei motoare vor fi disponibile la startul vânzărilor din luna mai: 1.5 dCi/90 CP, 0.9 TCe/90 CP și noul 1.0 Sce/73 CP lansat pe Sandero.
Din capul locului, nouă ne-a plăcut cel mai mult dieselul pentru că este rafinat, silențios și trage foarte bine, fiind și foarte economic în același timp. În schimb, motorul turbo pe benzină sună ca unul în trei cilindri și are un gol turbo deranjant în jurul a 2.000 rpm.
Cine dorește o mașină de oraș, va putea alege cu încredere noul 1.0 SCe, care în Sandero face o figură frumoasă cu doi oameni la bord, având o mare plăcere în a se tura și fiind foarte vioi.
Micra este o mașină europeană, se va produce în uzina Renault din Flins, alături de Clio, și este adaptată pieței europene.Vor fi disponibile patru niveluri de echipare și noi estimăm un preț cu doar câteva sute de euro mai mare decât la Clio.
Verdict
Nissan speră ca noul Micra să intre în Top 10 al clasei mici. Ținuta de drum, designul și interiorul de calitate îi conferă șanse chiar mai mari. Nu am înțeles însă de ce, având un design sportiv și un tren de rulare cu rezerve foarte mari, Nissan nu oferă și motoare mai puternice.
DATE TEHNICE | Nissan Micra | ||
---|---|---|---|
Model | 1.0 | 0.9 turbo | 1.5 dCi |
Motor/ nr. cilindri | L3, aspirat | L3, turbo | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 998 | 898 | 1.461 |
Putere maximț/turație (CP/rpm) | 73/6.300 | 90 (95)/5.500 | 90/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 95/3.500 | 140 (150)/2.250 | 220/2.000 |
Transmisie | față | față | față |
Cutie de viteze | 5 trepte, manuală | 5 trepte, manuală | 5 trepte, manuală |
L/l/h (mm) | 3.999/1.743/1.455 | 3.999/1.743/1.455 | 3.999/1.743/1.455 |
Ampatament (mm) | 2.525 | 2.525 | 2.525 |
Volum portbagaj (l) | 300 | 300 | 300 |
Masă la gol (kg) | 977 | 1.001 | 1.082 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | nc | 12,1 | 11.9 |
Viteză maximă (km/h) | nc | 175 | 179 |
Consum mixt (l/100 km) | nc | 4,4 | 3,2 |
Emisii CO2 (g/km) | nc | 99 | 85 |