Mercedes-Benz a anunţat lansarea primului pick-up din istoria companiei, plan confirmat de însuşi Dieter Zetsche, CEO Daimler. Brandul german devine, astfel, pionierul producătorilor premium în acest segment.
Modelul gandit pentru America Latină, Australia, Africa de Sud şi Europa va fi construit de divizia de vanuri comerciale a companiei. Încă nu a fost luată nicio decizie referitoare la poziţionarea exactă a modelului sau la platforma pe care o va folosi acesta. Singurul detaliu confirmat de oficialii Daimler are în vedere capacitatea de încărcare a noului pick-up, estimată undeva la o tonă.
Nu este exclus ca Mercedes să apeleze la partenerii de la Renault-Nissan, ţinând cont de faptul că strategia a fost deja aplicată, nu cu prea mult succes, însă, în cazul utilitarei Citan, de fapt un Renault Kangoo sub acoperire.
Cei de la Mercedes-Benz sunt de părere că segmentul a avansat destul de mult pentru a permite propriului său model să prospere. Chiar și principala sursă de venit a celor de la Ford, F-150 ajunge să coste 50.000 de dolari în versiunea de top. „Un exemplu asemănător a fost introducerea cu succes a noului Clasa M în urmă cu vreo 20 de ani. Fiind primul vehicul sport utilitar (SUV) fabricat de un producător de mașini de lux, Clasa M a redefinit complet segmentul.”
”Vom intra în acest segment cu imaginea noastră distinctivă de brand și cu toate caracteristicile: siguranța, confortul, motorizări și valoare,” explică Zetsche.
Intrarea pe terioriul pick-up-urilor va deschide noi orizonturi pentru Mercedes-Benz în bătălia pentru primul loc în topul vânzărilor mașinilor de lux, în lupta cu BMW şi Audi. Anul trecut, la nivel global, s-au vândut 2,34 milioane de pick-up-uri.