Urus, primul SUV Lamborghini, intră în producția de preserie în luna aprilie, la uzina din Sant’Agata Bolognese. Noul model va fi lansat în martie, la Salonul de la Geneva, sau la cel de la Shanghai, o lună mai târziu.
Primele modele asamblate în aprilie vor fi destinate acțiunilor de școlarizare pentru dealeri sau evenimentelor de prezentare pentru viitorii clienți. Informația a fost dezvăluită chiar de noul CEO Lamborghini, Stefano Domenicali. Prognozele pentru Urus vorbesc despre un volum de 7.000 de exemplare anual, ceea se s-ar traduce, practic, prin triplarea volumelor de producţie. Acum marca italiană vinde, în total, sub 3.000 de autoturisme anual.
Urus nu reprezintă prima incursiune Lamborghini în domeniul mașinilor tot-teren. Producătorul italian a mai produs un off-roader extrem, LM002, lansat în 1986. Supranumit “Rambo Lambo”, exclusivistul model cu motorizări în 12 cilindri a fost comercializat, până în 1993, în doar 328 de unităţi.
Urus va fi dezvoltat pe noua platformă MLB a concernului Volkswagen, destinată şi viitorului Audi Q7. Lamborghini va folosi un amalgam de materiale high-tech uşoare, precum aluminiul şi fibra de carbon, pentru a atinge o masă totală cât mai redusă. Urus va beneficia şi de suspensie pneumatică cu gardă la sol variabilă.
Designul împrumută numeroase detalii estetice de la supercarul Aventador, iar proporţiile atipice de coupe înalt cu patru uşi trădează pretenţiile ridicate de sportivitate ale noului model. Gabaritul impunător se traduce printr-o lăţime de 1,9 metri şi o lungime de 4,99 metri, Lamborghini Urus fiind mai mare decât BMW X6 cu peste 11 cm.
Deşi Lamborghini se fereşte să dezvăluie specificaţiile motorizării V8 bi-turbo de 4 litri folosite de Urus, ţintele menţionate în caietul de sarcini sunt cât se poate de clare: o putere maximă de peste 600 CP, cel mai redus nivel de emisii şi cele mai bune performanţe din segment. O versiune plug-in hibridă va face, de asemenea, parte din program.