PRIMUL TEST DRIVE Noua Mazda CX-5: Mai mult rafinament

Mazda CX-5

PRIMUL TEST Noua Mazda CX-5: Mai rafinată, mai sportivă și mai frumoasă, a doua generație a SUV-ului nipon adoptă calea evoluției, cu un design familiar și mai mult spațiu interior. Primele impresii de la volanul noului model.

Mazda reînnoiește best-seller-ul CX-5, model comercializat în peste 1,5 milioane de exemplare, care a ajutat brandul japonez să își amplifice cifrele de vânzări cu peste 60 de procente pe piața din Europa în ultimii cinci ani.

Nu schimba echipa câștigătoare, spune un celebru proverb american, aplicat ad-literam și de japonezii de la Mazda. Astfel, la exterior, a doua generație a SUV-ului compact CX-5 rafinează designul emoțional al modelului precedent, profilul și proporțiile generale ale caroseriei fiind în mare parte identice. Blocurile optice și grila mai fine sunt, însă, inspirate de cele ale senzaționalului concept RX Vision, lansat în 2015 la Tokyo. Montanții față sunt poziționați cu 3,5 cm mai în spate, iar garda la sol a fost redusă de la 215 mm la 192 mm (jante de 17 inch, 200 mm pentru 19 inch) pentru un aspect mai agresiv.

Dimensiunile exterioare sunt, de asemenea, similare cu cele ale primei generații CX-5: ampatament de 2.700 mm, lungime de 4.550 mm (-5 mm), lățime de 1.840 mm și înălțime de 1.675 mm (+5 mm). Portbagajul poate acomoda între 477 (+13 litri) și 1.620 litri de bagaje, volumul standard urcând la 506 litri, dacă se apelează și la spațiul de depozitare suplimentar situat sub podea. Bancheta se rabate standard în format 40/20/40, inclusiv de la butoanele dedicate din portbagaj, în timp ce spătarul acesteia dispune, în premieră, de înclinare variabilă în două trepte. Spațiul este excedentar, libertatea de mișcare la nivelul capului și genunchilor fiind excelentă, pe ambele rânduri de scaune. Susținerea laterală este și ea foarte bună, iar șezutul scaunelor este sensibil mai lung, pentru un confort mult îmbunătățit.

mazda-cx-5 (7)

Finisarea și ergonomia fac, de asemenea, un mare pas înainte. Îmbinările diferitelor elemente de plastic de la nivelul bordului și a fețelor de uși sunt fără reproș, iar la modelele de vârf acestea sunt acoperite parțial cu piele de culoare neagră. Centrala multimedia MZD Connect preia display-ul tactil de 7 inch de la modelul anterior, acesta fiind, însă, repoziționat mai sus, independent de consolă. În plus, informațiile afișate de head-up display-ul color sunt proiectate în premieră direct pe parbriz, iar levierul cutiei de viteze (cu tot cu tunelul median) a fost ridicat cu 60 mm la modelele cu transmisie automată, respectiv cu 40 mm la cele manuale. Antifonarea este de cel mai înalt nivel, zgomotul la rulare fiind mult redus comparativ cu modelul anterior, în timp ce confortul suspensiei este excelent.

Poate cea mai mare noutate este reprezentată de sistemul G-Vectoring Control care ajustează cuplul în curbe, direct proporțional cu unghiul de rotire al volanului, pentru o precizie direcțională mai mare și un ruliu redus. Acesta imprimă noului CX-5 o agilitate superioară comparativ cu generația anterioară, feedback-ul direcției fiind, de asemenea, excelent, iar subvirarea aproape inexistentă.

La capitolul motorizări, noua Mazda CX-5 mizează pe unitățile cu patru cilindri cunoscute: un propulsor aspirat pe benzină SkyActiv-G de 2 litri și 165, respectiv un diesel bi-turbo de 2,2 litri SkyActiv-D, oferit în două trepte de putere, de 150 și 175 CP. Rafinat, vivace și extrem de silențios, dieselul de vârf se potrivește perfect cu caracterul sportiv al noii Mazda CX-5, cuplul maxim amplu de 420 Nm, disponibil pe o plajă largă de turații, traducându-se prin reprize și accelerații excelente. Nici versiunea mai puțin potentă, cu 150 CP nu este cu mult diferită, prestațiile sale fiind aproape la fel de bune ca cele ale modelului de top, consumul mediu fiind, în același timp, cel mai redus din gamă: 5,0 l/100 km cu tracțiune față și 5,4 l/100 km în format 4×4. Ambele motorizări dispun de supraalimentare cu două turbine montate în serie și de cel mai scăzut raport compresie din industrie: 14,0:1.

Doar motorul de bază pe benzină se vede ușor depășit de timpuri, cuplul său relativ anemic, livrat la turații extrem de înalte, nefiind demn de statutul de SUV de familie sportiv al noii Mazda CX-5.

Capitolul costuri, rămâne, din păcate, nedetaliat. Prețurile pentru piața din România vor fi anunțate luna viitoare, odată cu deschiderea listelor de comenzi, primele livrări urmând să aibă loc în luna iunie. CITIȚI VERDICTUL NOSTRU ȘI TESTUL COMPLET CU NOUA MAZDA CX-5 ÎN NUMĂRUL DIN LUNA APRILIE AL REVISTEI AUTOEXPERT.

mazda-cx-5 (9)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top