PRIMUL TEST Renault Kadjar Energy TCe 130. Vezi cât costă noul SUV compact

Renault intră cu dreptul în cel mai disputat segment al momentului, cel al SUV-urilor compacte. AutoExpert vă prezintă primul test Renault Kadjar, pe drumurile din însorita Spanie – acceași țară care găzduiește și uzina de la Palencia, responsabilă pentru producția noului model.

Renault Kadjar măsoară 4,45 metri în lungime, 1,84 metri în lățime și 1,60 metri, în înălțime, fiind poziționat peste Captur și sub Koleos, care va fi înlocuit cu un model de clasă medie, cu șapte locuri. Platforma tehnică ce stă la baza noului SUV Renault este versatila arhitectură CMF C/D (Common Module Platform), dezvoltată alături de Nissan și folosită și de Qashqai.

Interiorul este extrem de aerisit, un adevărat lounge dedicat familiștilor de carieră. Volumul portbagajului este de 472 litri, acesta putând fi extins până la peste 1.478 litri odată cu rabatarea completă a banchetei. Pentru locurile din spate, oferta de spațiu este una foarte generoasă. Interesant este că inclusiv versiunile cu plafon panoramic nu suferă de carențe la capitolul loc pentru cap, noul Kadjar oferind o înălţime de 910 mm şi 1456 de mm la nivelul umerilor. Întâmplător sau nu, cele mai mari valori din segment.

Finisarea este și ea bună, per ansamblu. Mânerul de susținere de la baza consolei centrale și cozorocul instrumentelor de bord capitonate în piele conturează pretențiile cu iz premium ale noului Kadjar. Plasticele dure din care sunt modelate fețele de uși posterioare țin totuși să ne amintească că acesta este un model compact, cu prețuri nu tocmai piperate.

Gama de motorizări este, în mare parte, identică cu cea a lui Qashqai. Kadjar va fi disponibil în compania unei unități pe benzină de 1,2 litri și 130 CP și două diesel, toate turbo. Fanii motoarelor alimentate cu motorină vor avea de ales între binecunoscutul 1.5 dCi de 110 CP și ultra-modernul 1.6 dCi de 130 CP. Primul vine exclusiv cu tracțiune față, în timp ce al doilea poate fi comandat și cu un sistem 4×4 de origine Nissan. Sistemul Extended Grip de management electronic al tracțiunii, dedicat exclusiv versiunilor 4×2, îmbunătățește aderența.

Vedeta testului de la Zaragoza a fost varianta turbo pe benzină de 1,2 litri și 130 CP, un motor modern cu patru cilindri și injecție directă, grefat pe Kadjar în cea mai puternică declinare a sa disponibilă, în prezent, la nivelul întregului Grup Renault. La debut, Kadjar Energy TCe 130 este oferit exclusiv cu tracțiune față.

Primii kilometri parcurși la volanul noului Renault Kadjar ne-au convins că tehnologia de ultimă oră din spatele noii motorizări TCe nu este un simplu truc de marketing. Echipat cu o transmisie manuală cu șase trepte și timonerie precisă, tipic franțuzească, Kadjar Energy TCe 130 reușește să își surclaseze majoritatea rivalilor actuali în materie de reprize și accelerații, putându-se lăuda cu o valoare excelentă de 10,1 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h și o viteză de top de 192 km/h. Cuplul maxim își face simtiță prezența încă de la 2.000 rpm, marele avantaj al tipului de combustibil folosit, benzina, fiind că întreaga valoare de 205 Nm este livrată pe o plajă mult mai largă comparativ cu un diesel echivalent. Practic, motorul nu rămâne fără suflu decât peste 6.000 rpm, păstrându-și caracterul vivace inclusiv în sarcină, în palierul superior de turații. Primele trei trepte sunt alegerea ideală pentru un ritm de rulare alert, condimentat cu depășiri succesive, rapoartele superioare fiind etajate ceva mai lung, de dragul economiei de carburant.

Creditat cu un consum mediu de 6,2 l/100 km, Kadjar Energy TCe 130 a avut nevoie de puțin peste 6,7 litri de benzină pentru a parcurge 100 km, în regim economic, respectiv 8,5-9 litri, abordând un stil de conducere eminamente sportiv, în care am încercat să ne bucurăm, fără niciun fel de remușcări, de tonalitățile înalte plăcute, dar nu foarte sonore, ale motorului de 1,2 litri, un propulsor vivace și neașteptat de rafinat.

În dulcele stil Renault, confortul suspensiei este excelent, iregularitățile căii de rulare fiind absorbite cu precizia unui burete dornic să înghită apele unui întreg ocean. Direcția asistată electric oferă un feedback corect, fiind suficient de incisivă pentru un SUV de talia lui Kadjar. Însă, poate cea mai bună veste este că Renault Kadjar nu și-a vândut sufletul în schimbul dinamicii pertinente, putîndu-se lăuda și cu bune capabilități off-road, prin prisma gărzii la sol generoase (200 mm) și a unghiurilor foarte bune de atac (18 grade) și degajare (28 grade).

În România, Renault Kadjar va ajunge în prima parte a acestei veri. iar primele exemplare vor fi livrate în iulie. Renault va adopta o strategie de marketing agresivă, bazată pe preţuri extrem de competitive ce poziţionează Kadjar la graniţa dintre clasa mică şi cea compactă, mulţi rivali de segment B (o clasă mai jos) afişând, practic, cotaţii sensibil mai piperate decât SUV-ul francez. Cel mai accesibil Kadjar, varianta Energy TCe 130 4×2, costă 18.200 euro cu TVA, iar cel mai ieftin diesel (1.5 dCi 110 CP 4×2) pleacă de la fix 20.000 euro. Pentru versiunea echipată cu tracţiune integrală, Energy dCi 130 4×4, socotelile pornesc de la numai 24.250 euro, în timp ce varianta de top are un preţ de 27.750 euro. Lista completă de preţuri este afişată în tabelul de mai jos.

Prețurile oficiale pentru piața din România

20150609_203903

CITEȘTE ARTICOLUL COMPLET ȘI PRIMELE IMPRESII DE LA VOLANUL VERSIUNII DIESEL 1.6 DCI 4X4 ÎN NUMĂRUL DIN LUNA IULIE AL REVISTEI AUTOEXPERT.

CORESPONDENȚĂ DE LA ZARAGOZA

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top