PRIMUL TEST DRIVE Renault Koleos. Cât costă noul SUV în România

Renault Koleos renaște sub forma unui SUV full-size de clasă medie, dedicat familiștilor cu gusturi fine. Dar, Koleos nu putea accede în segmentul superior decât alături de un nou motor diesel, de 2 litri și 175 CP. Primul test, în direct din Finlanda.

Cel mai mare SUV din gama Renault este poziționat drept un rival direct pentru Hyundai Santa Fe, Peugeot 5008, Kia Sorento, Skoda Kodiaq sau Nissan X-Trail, dimensiunile fiind, în consecință, generoase: 4.673 mm lungime, 1.843 mm lățime și 1.678 mm înălțime. Spre comparație, fratele mai mic Kadjar este cu 22 cm mai scurt, iar VW Tiguan, cu peste 20 cm.

Gabaritul generos se reflectă, inexorabil, în spațiul interior, ce transcede în segmentul superior. Pe scurt, confortul este prioritar, toate condițiile pentru o călătorie relaxantă fiind întrunite cu brio, iar pasagerii care vor lua loc pe banchetă nu vor avea, de asemenea, nimic de obiectat. Grație ampatamentului generos de 2.705 mm, locul în spate este excendentar, peste media segmentului, cu 289 mm la nivelul genunchilor. Interesant este că inclusiv versiunile cu plafon panoramic nu suferă de carențe la capitolul loc pentru cap. Accesul la bord este facilitat de ușile cu unghiuri generoase de deschidere: 70 grade pentru portierele față și 77 grade pentru cele din spate. Portbagajul poate acomoda 579 litri cu bancheta ridicată, volum ce poate fi extins până la peste 1.795 litri odată cu rabatarea completă a banchetei.

2017-renault-koleos-61

Construit pe platforma modulară CMF C/D (Common Module Platform), partajată cu Kadjar și fratele de Alianță Nissan X-Trail, noul Renault Koleos transpune liniile de design pline de șarm ale limuzinei de clasă medie Talisman pe o caroserie tipică de SUV, în două volume clar delimitate. Printre detaliile de stil preluate ad-literam de la corespondentul în gama convențională Renault se numără inclusiv farurile full LED cu luminile diurne ce imită forma literei C și stopurile LED filiforme care oferă o funcție inedită: poziții permanente, chiar și pe timp de zi.

2017-renault-koleos-75

În ceea ce privește interiorul, ergonomia și finisarea sunt, în mare parte, identice cu ceea ce ne-au obișnuit deja Megane și Talisman. Maestru de ceremonii este touchscreen-ul de 7 sau 8,7 inch al „tabletei” R-Link ce ocupă întreaga consolă centrală. Da, am mai văzut sisteme de infotainment cu ecrane tactile de dimensiuni apreciabile, dar soluția dispunerii verticale, în format portrait (cu home screen-ul personalizabil, divizat în mod uzual între hărțile sistemului de navigație și setările radioului), trezește paralele flatante cu fratele mai mare Espace și, inevitabil, cu Tesla, fiind realmente impresionantă. Există și posibilitatea afișării conținutului și aplicațiilor direct din telefonul mobil inteligent, grație compatibilității cu standardele Apple CarPlay și Android Auto.

2017-renault-koleos-11

Există, însă, și alte condimente high-tech. Instrumentarul de bord cu diagonala de 7 inch este digital și configurabil din punct de vedere cromatic și stilistic în patru stiluri de afișare, totul în directă legătură cu cu cele cinci nuanțe oferite pentru setarea luminilor ambientale interioare. Mânerul de susținere de la baza consolei centrale, capacul torpedoului și cozorocul instrumentelor de bord capitonate în piele artificială conturează pretențiile cu iz premium ale noului Koleos.

Prețurile nu sunt, însă, deloc premium. Cel mai ieftin Koleos, în echiparea Life, dotat exclusiv cu tracțiune față, având un preț de pornire nu tocmai piperat de 30.500 euro. Pentru modelele superioare, Zen și Intens, nota de plată urcă la 33.500 și 37.500 euro, însă, în ambele cazuri, tracțiunea integrală este standard, alături de numeroase alte echipamente de confort. În funcție de nivelul de echipare, LIFE, ZEN sau INTENS, clienții pot alege tapițerie din textil sau piele, bare de plafon din aluminiu, card “mâini libere”, asistență la parcare față și spate, sistem R-Link 2 cu ecran tactil de 7″, harta Europei, Bluetooth, radio digital. Pe versiunile de echipare superioare, noul SUV oferă jante din aliaj de 18”, faruri cu tehnologie LED Pure Vision, tapițerie din piele Riviera Noir Titane, Gris Platine sau Marron Sienne și ambianță luminoasă interioară, cameră de marșarier și R-Link 2 cu ecran tactil de 8.7”, sistemul „Easy Park Assist” şi sistemul audio Bose.

koleos

Singura versiune care va putea fi comandată în țara noastră va fi cea diesel de 2 litri și 175 CP, în combinație cu tracțiune față sau integrală și, exclusiv o transmisie CVT X-Tronic. Cu un cuplu de 380 Nm, atins între 2.000 și 3.000 rpm, motorul nu este cel mai incisiv din segment, dar funcționează silențios și liniar, fiind suficient de vivace pentru un SUV full-size de familie, singurele reproșuri vizând caracterul relativ ezitant a transmisiei CVT. Există, totuși, și un mod de schimbare manuală a treptelor, intitulat D-Step. Da, ați citit bine, trepte. Deși, conform principiului său constructiv, cutia cu variație continuă nu dispune de un număr predefinit de rapoarte, unitatea X-Tronic reproduce comportamentul unei transmisii clasice automate și simulează existența a șapte trepte, oferind și posibilitatea selectării manuale a acestora – doar cu ajutorul selectorului clasic, în absența padelelor de pe coloana de direcție. Logica retrogradării este, de asemenea, corectă, alegerea unei trepte inferioare fiind realizată prin împingerea levierului spre față.

Să încheiem, însă, pe un ton pozitiv. Cum altfel decât analizând măsurătorile de consum: medie reală relevată de sub 7 l/100 km, cu o autonomie de 1.000 km încă posibilă. Onorant pentru un SUV mare și spațioas, de talia lui Renault Koleos.

2017-renault-koleos-118

CITEȘTE ARTICOLUL COMPLET ÎN NUMĂRUL SPECIAL 4×4 DIN LUNA AUGUST AL REVISTEI AUTOEXPERT.

CORESPONDENȚĂ DE LA HELSINKI

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top