Chevrolet Captiva este deja o prezență cunoscută pe șosea, dar și în segmentul SUV. Ce presupune exploatarea unei astfel de mașini ne-au lămurit specialiștii de la Rădăcini
Captiva este un SUV ce s-a remarcat încă de la început prin oferta de spațiu, aptitudinile bune în teren accidentat și pe șosea și, nu în ultimul rând, printr-un preț de achiziție decent.
Prima generație a acestui model a avut de înfruntat o concurență serioasă venită din partea unor modele ce se aflau deja la a doua sau a treia generație. Captiva s-a dovedit comparabil la nivelul performațelor, iar din punct de vedere al fiabilității putem spune că a venit deja momentul să aflăm ‘‘pe viu’’ dacă putem vorbi sau nu de un model reușit.
Modelul ce ne-a servit drept studiu pentru acest articol este echipat cu un motor diesel de doi litri și 150 CP. Mașina a fost importată din Ungaria și are un rulaj afișat la bord de 147.000 km. În urma utilizării s-au constatat câteva minusuri, dintre care amintesc cuplul slab la turații sub 1.600 rpm, eficiența scăzută a sistemului de aer condiționat, farurile cu randament scăzut.
Plecarea greoaie de pe loc favorizează uzura prematură a ambreiajului, mai ales cu ocazia eventualelor aventuri în afara șoselei, iar dacă se întâmplă acest lucru, vorbim de costuri însemnate ale componentelor.
Printre plusurile acestui model se numără stabilitatea bună pe șosea, un sistem de tracțiune integrală gestionat electronic și care își face bine treaba atunci când condițiile de drum o impun, confort bun ce favorizează deplasările lungi și un sistem audio performant.
Din punct de vedere tehnic, lucrurile stau bine dacă ne raportăm la exemplarul ales de noi, care oferă referințe generale bune asupra acestui model. Durata de viață a majorității componentelor este una foarte mare, în general costurile de exploatare ale aceste mașini fiind concentrate pe înlocuirea consumabilelor, care are loc la fiecare 15.000 km, cu excepția distribuției, al cărei interval de schimb este la fiecare 90.000 km.
Frânele sunt eficiente și sunt cu discuri pe ambele punți. Discurile față durează aproximativ 130.000 km, în timp ce cele de pe spate, țin de regulă cu aproximativ 20.000 km mai mult. Plăcuțele de frână se schimbă în funcție de stilul de condus la un interval cuprins între 30.000 și 50.000 km, atât cele de pe față cât și cele de pe spate.
Articulațiile se prezintă bine chiar și la o mașină folosită mixt, urban, extraurban și pe drumuri neamenajate. Pivoții, bucșile și capetele de bară durează în jur de 120.000 km. Există și o categorie de componente care deși au în general o durată de viață mare, au un preț de achiziție foarte mare, ce aruncă uneori Captiva peste media modelelor din acest segment.
Punând în balanță aptitudinile pe care le oferă Captiva cu fiabilitatea majorității componentelor, putem contura deja un model ce își face bine treaba și după patru ani de exploatare. Prețul ridicat al eventualelor piese care vor ceda aduce în atenție necesitatea unei exploatări corecte și a stricteții cu care se vor efectua lucrările periodice de întreținere.
Opinia specialistului:
„Un SUV excelent, cu abilități de mașină sub 1.600 kg pe șosea și învingătoare în trasee de offroad de dificultate medie, foarte ușor de condus, cu o poziție și o vizibilitate la volan demne de o mașină de teren de talie mare“
Liviu Popescu, Director Service Rădăcini, locația Mărășești