Peugeot 407 pare mașina ideală de familie, spațioasă, confortabilă și fiabilă. Cum s-au păstrat aceste calități în timp ne-au spus specialiștii de la Bosch Car Service.
Peugeot 407 a reprezentat pentru mulți clienți o alternativă interesantă la oferta germană foarte consistentă din clasa medie, dar și o ofertă de spațiu interesantă ce putea fi accesată la un preț foarte bun. Spațiul interior este suficient pentru locurile din față și ceva mai restrâns pentru cele din spate. Echiparea este decentă și se identifică cu dorința francezilor de a oferi o limuzină cu pretenții. Stilul francez a adus satisfacții, dar și unele probleme datorate în cea mai mare parte adaptării la șoselele de la noi.
Subiectul nostru este un exemplar cu motor pe benzină, de 1.8 litri, fabricat în 2006. Mașina a fost importată din Belgia având la bord aproximativ 45.000 km efectuați și fiind într-o stare tehnică foarte bună, fără deficiențe majore și fără consum de ulei. Reviziile au fost făcute la intervale de 15.000 km până în acest moment când mașina a depășit 115.000 km. Kitul de distribuție se schimbă la acest motor la 120.000 km, așadar această operație va fi făcută în curând. Motorul pe benzină nu este capabil de performanțe sportive ridicate, cei 125 CP lăsând impresia de submotorizare și fiind responsabili cu un consum de combustibil deloc de neglijat. Părțile bune ale acestui motor vizează fiabilitatea și întreținerea, acesta fiind tipul de motor clasic, nepretențios.
Transmisia este foarte fiabilă, cutia de viteze nu se defectează decât accidental, dar timoneria este imprecisă chiar de la început, iar treptele de viteză sunt etajate ciudat. Capitolul la care Peugeot stă foarte bine și chiar surclasează majoritatea modelelor concurente este ambreiajul, ce are o fiabilitate de invidiat. Frânele sunt foarte bune și au o durată de viață considerabilă. Discurile de frână pot fi exploatate în condiții normale până la 80-90.000 km, iar plăcuțele aproximativ 40-50.000 km. Garda la sol este una dintre problemele majore ale acestui model, la care se adaugă o consolă față mult prea lungă.
Din aceste motive mulți utilizatori au probleme cu spoilerul față, cu pragurile și scuturile, părți care au destul de des de suferit din cauza denivelărilor, bordurilor și a problemelor din carosabil deloc rare pe șoselele de la noi.
Suspensia este setată pentru confort, însă reprezintă un alt capitol delicat la care Peugeot 407 se descurcă în funcție de numărul de kilometri înscriși la bord. Peugeot 407 este o mașină a cărei achiziție de pe piața second hand presupune mai multă atenție și cu raportarea la rulajul efectuat. În general nu intervin probleme majore până la 100.000 km, dar după acest nivel apar anumite riscuri. Printre cele mai importante defecțiuni constatate la acest model sunt articulațiile care capătă jocuri și zgomote, pompa servodirecției electro-hidraulice, displayul central afișază uneori informațiile incomplet, climatizarea își pierde eficiența, acționarea geamurilor electrice se defectează, iar uneori apar și defecțiuni la sistemului de injecție.
Opinia specialistului:
„Peugeot 407 este o mașină spațioasă și confortabilă la care nu apar probleme mari înainte de 100.000 km. Este recomandabilă o verificare completă a mașinii înainte de cumpărare, dacă rulajul depășește acest nivel“
Liviu Popescu, Director Service Rădăcini, locația Mărășești