Industrie auto

Profituri spectaculoase ale marilor grupuri auto europene, în ciuda scăderii vânzărilor

BMW conduce clasamentul celor mai profitabile grupuri auto europene, având pe urme Stellantis, Volkswagen și Mercedes-Benz.

În ciuda unor vânzări care, pentru majoritatea mărcilor, au fost sub cele din 2021, anul 2022 a adus profituri impresionante marilor grupuri auto europene. Prețurile majorate ale mașinilor și reducerea costurilor au făcut ca unele companii să obțină chiar recorduri istorice.

Datele din bilanțurile anuale arată că doar patru grupuri europene au realizat anul trecut afaceri cumulate de 752 miliarde de euro. Din acest total, suma cea mai mare a fost raportată de grupul Volkswagen, 279 miliarde de euro, în timp ce Stellantis a realizat 180 miliarde de euro, Mercedes-Benz 150 miliarde de euro, iar BMW 143 de miliarde.

Grupul cu cele mai multe mașini livrate clienților a fost Volkswagen (8,48 milioane de unități), acesta fiind urmat de Stellantis (6 milioane unități), Mercedes-Benz (2,45 milioane unități) și BMW (2,39 milioane unități).

Dacă în clasamentele cifrelor de afaceri și unităților vândute grupul BMW se află doar pe poziția a patra, fiind depășit de ceilalți trei competitori, în privința profiturilor situația este cu totul alta.

Clasamentul profiturilor nete, cel mai important pentru acționari, este condus detașat de bavarezii de la BMW care au înregistrat 18,6 miliarde de euro. Pe poziția a doua se află Stellantis, care a realizat un profit net de 16,8 miliarde de euro. Cel mai puternic grup european în privința vânzărilor – atât ca unități cât și ca cifră de afaceri – Volkswagen, se află doar pe locul trei în domeniul profitului net. Suma netă obținută de Volkswagen în 2022 a fost de 15,8 miliarde de euro. În această privință, Mercedes-Benz se află doar pe locul patru, cu 14,8 miliarde de euro.

Demn de luat în seamă este și rezultatul Volvo Cars, această companie deținută de chinezii de la Zhejiang Geely Holding reușind să obțină un profit impresionant în ciuda unor vânzări reduse. Astfel, deși a livrat clienților doar ceva mai mult de 615.100 de mașini și a avut o cifră de afaceri de 31 miliarde de euro, Volvo Car a obținut un profit net de 1,6 miliarde de euro, peste cele ale Renault, de exemplu, care a comercializat 2,05 milioane de mașini.

Grosier, fără pretenția de a reflecta un indicator financiar pentru că în calcul intră și activități care nu au legătură strict cu asamblarea și vânzarea mașinilor, se poate observa că BMW a realizat un profit mediu de circa 7.750 de euro pentru fiecare automobil vândut, Mercedes-Benz de 6.040 euro/vehicul, Stellantis de 2.790 euro/vehicul, iar Volkswagen de „doar” 1.860 euro/vehicul.

Grupul BMW comercializează mașini cu mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce, în timp ce Mercedes-Benz are diviziile Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans și smart, Stellantis are cea mai mare „colecție” de branduri – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM și Vauxhall, iar Volkswagen controlează mărcile Audi, Bentley, Cupra, Ducati, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen și Volkswagen Commercial Vehicles.

Robert Stan

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

ACAROM își dorește un program Rabla derulat pe cinci ani

Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), consideră că ar trebui eliminată diferențierea Clasic -…

3 zile în urmă

Viitoarea Dacia electrică – preț sub 18.000 euro

Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a confirmat faptul că Dacia lucrează la un nou model. Viitoarea Dacia electrică va…

4 zile în urmă

Cifra de afaceri a grupului Renault s-a majorat la 56,2 mld. euro în 2024

Raportul financiar al grupului francez Renault, din care face parte și Dacia, pentru 2024 arată o creștere cu 7,4% a…

4 zile în urmă

(A) Cumpărarea unei maşini second-hand – Cum găseşti oportunitatea perfectă

Fiind o alegere excelentă din multe puncte de vedere, cumpărarea unei mașini second-hand este o decizie foarte bună din punct…

5 zile în urmă

O nouă marcă de utilitare în România: Farizon. Cât costă noile modele?

Farizon a prezentat, în premieră pentru România, două modele de vehicule comerciale electrice. Prețurile acestora pornesc de la 33.760 euro,…

5 zile în urmă

Grupul Renault prezintă Fireman Access: O inovație în materie de siguranță pentru vehiculele electrice

Grupul Renault a anunțat lansarea sistemului său Fireman Access, o inovație revoluționară în materie de siguranță, concepută pentru a îmbunătăți…

5 zile în urmă