Programul Rabla îmbracă haine eco. Ministerul Mediului ia în considerare introducerea unor subvenţii mult mai consistente dedicate cumpărătorilor de maşini electrice, respectiv un ecotichet în valoare de 20.000 lei, echivalentul a 4.500 euro.
Nu vă bucuraţi, însă, prea repede. Proiectul nu a fost încă aprobat. Acesta se află pe masa Executivului, urmând cel mai probabil să depăşească faza de avizare în următoarele săptămâni, după ce va primi undă verde din partea mai multor ministere.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Mediului, pentru ediţia din acest an a Programului Rabla ar urma să fie alocate 100 de ecotichete pentru maşini 100% electrice, iar bonusul va putea fi cumulat şi cu prima clasică de casare, în valoare de 6.500 lei, ceea ce înseamnă că reducerea totală ajunge la numai puţin de 6.000 de euro.
Reducerea nu se aplică şi în cazul maşinilor electrice echipate cu sisteme de extindere a autonomiei, mai precis motoare termice de cilindree redusă cu rol de “range extender”, categorie în care se încadrează modele precum Opel Ampera sau BMW i8.
„Ecotichetul a suferit o modificare, de la 12.000 lei ajunge la 20.000 lei. În acest moment modificarea de act normativ este în avizare externă. Probabil în foarte scurt timp va fi avizat, iar în acel moment va demara sesiunea pentru aceste ecotichete care vor putea fi cumulate cu bonusul de 6.500 lei care exista in Programul Rabla. Astfel, (subvenţia – n.r.) poate ajunge la 26.500 lei”, a declarat Adrian Gearap, directorul Administraţiei Fondului de Mediu.
Anul trecut, doar nouă modele cu emisii zero şi-au găsit un client în România, ceea ce dovedeşte că ecobonusul oferit pentru maşinile electrice în cadrul Programului Rabla, încă din 2013, nu a avut niciun efect real asupra vânzărilor de pe piaţa locală.
La nivelul întregului continent, cele mai vândute modele electrice sunt Nissan Leaf, Renault Zoe,Tesla Model S, Volkswagen e-Up! si Renault Kangoo ZE.