S-a născut în 1977, drept răspuns la provocarea lui Mercedes-Benz Clasa S. Acum, BMW Seria 7 a ajuns la a șaptea generație și își regândește misiunea cu un stil îndrăzneț și fără motoare V12. Va debuta în 2022, inclusiv în versiunea electrică i7. Cum va arăta și ce va ști să facă BMW Seria 7 model 2023? Text: Fabio Sciarra. Adaptare: Bogdan Grigorescu. Desene: Marcelo Poblete
Între 1980 și anii 2000 a fost o perioadă când duelul pentru titlul de cea mai avansată mașină din lume s-a rezumat la lupta dintre BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S. Apoi, în 2002, a apărut un nou rival, a doua generație a lui Audi A8, care a adus un stil simplu și o tehnică de top ce i-au permis să se implice cu adevărat în lupta greilor. După încă 10 ani, dezvoltarea modelelor de lux a luat o altă turnură, odată cu apariția lui Tesla Model S. A fost punctul de cotitură în care toți producătorii au început să se gândească să-și schimbe abordarea. Exact asta va face și următoarea generație a Seriei 7, începând cu 2022 – va fi mai radicală decât oricând!
A treia cale
Cea de-a șaptea generație a navei-amiral, cu numele de cod G70, va avea inovații grele sub capotă. Și, pentru prima oară în istorie, va exista și o versiune electrică. Este o filosofie care o va diferenția decisiv de rivalii săi. Pe de o parte, Mercedes-Benz a decis să separe drumul Clasei S (care va avea doar motoare termice și plug-inuri) de cel la modelului EQS (fratele electric al lui S, născut pe o altă platformă). Pe de altă parte, Jaguar a anulat planurile imediate pentru XJ-ul electric, dar se pregătește pentru o strategie și mai ambițioasă, aceea de a deveni brand exclusiv electric, din 2025. Ei bine, BMW inaugurează a treia cale, care oferă pe același model toată gama de propulsii, de la termică la pur electrică, trecând prin hibridă plug-in. E clar însă că Seria 7 electrică va avea un statut aparte, fiind evidențiată de detalii tipice doar ei, precum calandrul închis. Dar toate cele trei versiuni de motorizare vor fi dezvoltate în paralel.
➡ BMW se pregătește de o interdicție a vânzărilor motoarelor termice, până în 2035 💡
Potrivit unor informații date de bavarezi, i7 (numele pe care îl va purta versiunea electrică), ar putea fi comandat în trei variante: cea de bază, numită i740 și echipată cu un motor spate și baterie de aproximativ 80 kWh (cu autonomie de aproximativ 500 km și putere de aproape 500 CP), cea intermediară, i750, cu câte un motor pe fiecare punte și baterie de aproximativ 100 kWh, și vârful de gamă, care s-ar numi i7 M60. Acesta apelează justificat la sigla Motorsport, pentru că vine cu o baterie de 120 kWh, suficientă pentru o autonomie aproximativă de 700 km și cu o putere totală de circa 650 CP, sprintând de la 0 la 100 km/h în aproximativ 3,5 s.
BMW Seria 7 model 2023: marele V12 iese la pensie
Conform zvonurilor, prezența unei versiuni electrice de asemenea calibru i-ar fi determinat pe cei de la BMW să renunțe la motorul V12 ca versiune termică de vârf. Fără monumentalul 6,6 l biturbo, oferta va include propulsorul de 4,4 l biturbo (750i), ca singură versiune pe benzină și mild hybridul la 48 V cu un turbodiesel de 3,0 litri cu șase cilindri în linie. De asemenea, va exista și hibridul plug-in 745e, a cărui autonomie electrică se va apropia de 100 km.
Un design controversat
Stilul BMW a divizat publicul în ultima vreme. Iar viitoarea Serie 7 nu va face excepție, propunând o interpretare și mai îndrăzneață a „nărilor“. Documentele interne vorbesc despre începerea producției în iulie 2022, deci fotografiile oficiale vor apărea cel mai probabil la începutul anului viitor. Însă mulajele modelului, care se află în lucru, sugerează o zonă frontală cu două blocuri optice suprapuse, cele superioare mai fine, iar cele de jos mai dezvoltate. Apoi, calandrul va primi inclusiv iluminare de fundal opțională, ca la X6. Nu vă așteptați totuși la o clonă a Seriei 4 sau a lui iX – filosofia lui Domagoj Đukec, directorul de design al mărcii, este ca fiecare model să aibă propria personalitate.
➡ Test cu BMW Seria 7 diesel, cu 4 turbo-compresoare 💡
Și interioarele? Aici se așteaptă o adevărată revoluție, mai ales acum, odată cu saltul realizat de Clasa S și EQS. Vom regăsi elemente interioare de la SUV-ul electric iX, cu noua interfață cu un singur ecran panoramic, comenzi vocale „naturale“ de ultimă generație și o arhitectură software nou-nouță. Toate sunt pregătite pentru conducerea autonomă de nivel 3. «