Proiecte secrete: BMW X4

Prima generație BMW X4 este condamnată la o pensionare anticipată după doar 4 ani. Noua generație se va lansa în 2018. Iată motivele pentru această schimbare rapidă.

X4

În sectorul auto ciclurile de viață ale unui model sunt bine stabilite pe baza unor calcule strategice. În medie ciclul de viață al unui model este undeva între șase și șapte ani cu un facelift la jumătatea vieții. Însă pentru BMW X4 nu este cazul. Lansat în primăvara lui 2014 cam în aceeași perioadă cu faceliftul aplicat lui X3, X4 va avea o viață scurtă urmând a ieși din fabricație pentru a face loc unui model complet nou. Exact aceasta este și explicația ciclului său scurt de viață și anume faptul că X4 a apărut la mijlocul ciclului de viață al lui X3, iar acum vrea să reînnoiască toată gama, noul X4 urmând să apară la 6-9 luni după X3 care a fost prezentat recent.

4R BMW X4 posteriore DEFINITIVONoul X4 nu va mai fi supus nici constrângerilor de design la care a fost supus actualul model care a fost construit pe baza unui X3 deja existent. Astfel, noua generație X3/X4 este dezvoltată în parallel și BMW promite un interior mai spațios și o formă mai armonioasă a părții din spate cu o conexiune mai elegantă între acoperiș și lunetă.Din primele fotografii retușate pe computer realizate de colegii de la Quattroruote după pozele spion se observă că luneta nu mai coboară atât de abrupt spre spate dar nici nu face acea cocoașă de la Mercedes GLE Coupe. Practic, noul design va degaja ceva mai mult loc la cap pentru pasagerii din spate.
X4 este construit ca și X3 pe platforma modulară CLAR utilizată la BMW pentru modelele cu transmisie spate și motoare amplasate longitudinal. La fel ca și la X3, utilizarea intensivă a aluminiului și oțelului de înaltă rezistență va permite reducerea masei cu câteva zeci de kilograme. Planșa de bord va fi similar cu cea de la noul X3, având sistem multimedia cu ecran tactil de 10,25 inch amplasat deasupra bordului și opțional indicatoare de bord virtuale afișate pe un display de 12,3 inch.

Gama de motoare se va orienta în principiu după cea de la X3. Gama pe benzină va cuprinde versiunile cu 4 cilindri de 2 litri cu 184 (xDrive 20i) și 252 CP (xDrive 30i), iar în domeniul diesel se vor oferi un motor de 2 litri cu 4 cilindri de 190 CP (xDrive 20d) și un șase cilindri în linie de 3 litri cu 265 CP (xDrive 30d). În premieră, X4 va avea și o versiune MPerformance, numită X4 M40i echipată cu motorul cu un turbo de la M2 de 3 litri cu 360 CP și 500 Nm care va concura cu Porsche Macan GTS și Mercedes-AMG GLC 43. În discuție se află și un X4M, un model M veritabil, care ar urma să beneficieze de motorul bi-turbo de la M3/M4 cu circa 430 CP. La fel ca și în cazul lui X3, este așteptată și o versiune Plug-In Hybrid și eventual chiar și un model 100% electric plănuit odată cu faceliftul din 2021-2022.

Spartanburg- cea mai mare uzină BMW din lume

P90145864_highRes_plant-spartanburg-x4Inaugurată pe 8 septembrie 1994, BMW a investit 8 miliarde USD în uzina din Spartanburg unde a produs 3,9 milioane de mașini. Peste 1.400 modele X3, X4, X5 și X6 ies zilnic de pe porțile fabricii care are o capacitate maximă de producție de 450.000 unități. 9.000 de oameni lucrează în uzină iar până în 2021 efectivele vor fi suplimentate cu încă 1.000 oameni, BMW urmând să investească încă 600 milioane USD în perioada 2018-2021. Tot aici se va produce din 2018 și noul super suv BMW X7.

Uzina din Spartanburg este un fel de bastion al liberului schimb după acuzațiile aduse de noul președinte American Donald Trump care a declarat că firmele germane afectează producția companiilor americane datorită concurenței puternice pe care o exercită. Însă pe de altă parte, BMW a creat aproape 10.000 locuri de muncă într-o zonă foarte săracă a Americii și a ajutat foarte mult și industria locală de furnizori.

Schimbare de paradigmă

P90266535_highRes_event-25-years-bmw-gScânteia care a anunțat electrificarea în sectorul auto are o dată precisă: 30 septembrie 2016. Pe 30 septembrie 2016, la salonul de la paris, Mercedes a anunțat crearea brandului separat EQ pentru modelele electrice, iar VW a comunicat că va crea o nouă familie de modele electrice sub inițialele I.D. care va include un hatch, un SUV și un bus. Atunci, BMW nu a venit cu vreo precizare privind extinderea gamei electrice care se va concentra în continuare pe i3 și i8. În schimb, noul val de modele electrice BMW se va baza pe modelele tradiționale cum ar fi Mini electric (2019) și BMW X3 electric (2020) confirmate de Harald Kruger, CEO BMW. Apoi, până în 2021, BMW va construi câte un derivat electric pentru fiecare model din gamă, în plan fiind și un Seria 3 electric cu autonomie de 400 km, rival pentru Tesla Model 3. Pe termen lung, până în 2025, BMW vrea să vândă 600.000 mașini electrice și Plug-In Hybrid pe an până în 2025.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top