Pentru a repeta succesul primei generații, a doua generație Juke este construită pe o nouă platformă care permite și dezvoltarea unui hibrid și adoptă noua linie de design Nissan păstrând însă caracterul său agresiv care l-a făcut celebru.
Puțini știu dar, în fapt, inventatorul crossoverelor moderne de clasă mică nu este Renault Captur ci fratele său de alianță Nissan Juke prefigurat de conceptul Qazana prezentat în primăvara lui 2009 la Salonul de la Geneva. Qazana arăta atât de neconvențional încât era greu de crezut că produsul de serie va semăna cu el. Iată însă că Nissan a avut curajul de a adopta într-o proporție covârșitoare liniile lui Qazana și modelul de serie Juke a început să fie fabricat pentru Europa în uzina de la Sunderland, Marea Britanie, începând cu vara lui 2010, cu trei ani înainte să apară Captur.
Cu 4,14 metri lungime, Juke definea exact nouă clasă de crossovere de clasă mică, care va exploda în următorii 4 ani și care a ajuns astăzi la 1,7 milioane de exemplare anual. După 7 ani, a venit acum timpul unei reînoiri masive într-un segment care cunoaște o efervescență deosebită, numai anul acesta fiind anunțate cinci modele complet noi.
A doua generație Juke va fi un model complet nou, urmând a beneficia de noua platformă Cmf-B destinată modelelor de clasă mică din Alianța Renault-Nissan. Aceasta este derivată din Cmf-A și va fi utilizată și de viitoarea generație Renault Clio, urmând să aibă un ampatament mai mare. Astfel, atât Juke cât și viitorul Clio vor beneficia de mai mult spațiu pentru genunchi în spate, actualul Clio fiind criticat de spațiul relative mic în spate.
În al doilea rând, Juke va fi mai lat și mai plat, creând impresia unei prezențe mai impozante pe șosea. În ceea ce privește gama de propulsoare, marea noutate va fi motorul turbo de 1 litru care va avea aceleași dimensiuni fundamentale cu cel aspirat 1.0 Sce lansat de curând pe Dacia Logan/Sandero și Nissan Micra. Acesta va livra peste 100 CP în versiunea de top și va concura cu motoarele rivale de la Ford, Kia-Hyundai și Opel. Gama va fi completată cu benzina de 1,6 litri care va dezvolta 200 CP în versiunea turbo de top și cu dieselul de 1,5 litri.
O noutate va fi și apariția unei versiuni hibride care va combina un motor pe benzină cu un mic motor electric.
Juke va dispune și de un pachet modern de sisteme de asistență care vor fi disponibile standard sau opțional funcție de nivelul de echipare: cameră cu vedere la 360 grade, frânare de urgență, asistent de bandă, asistent unghi mort. Sistemul multimedia va avea ecran tactil cu diagonal mai mare și va fi compatibil Apple CarPlay și Android Auto.
În ceea ce privește designul, noul Juke va avea o linie care îl integrează mai bine în filozofia actuală de design Nissan, urmând a prelua multe elemente de la restilizatul Qashqai, noul Micra dar și de la conceptul Gripz prezentat acum câțiva ani. A doua generație este desenată de Alfonso Albaisa, designer american de origine cubaneză, care a proiectat și prima generație Juke și care a preluat frâiele departamentului de design global Nissan după pensionarea lui Shiro Nakamura. Formele rotunde ale primei generații lasă loc unor linii mai decise, în timp ce grila radiatorului, stopurile și montantul spate sunt mai bine încadrate în noua linie de design Nissan. În schimb, farurile subțiri sunt un element nou dar per total, Juke păstrează forma neconvențională care l-a făcut atât de original în lumea crossoverelor mici.
La interior, Nissan promite o calitate mai bună a materialelor și mai multe posibilități de personalizare. Ca și generația actuală, Juke se va produce tot la uzina Nissan din Sunderland, Marea Britanie în ciuda Brexit-ului.
Succes european
Lansat în toamna lui 2010 în Europa, Juke a devenit rapid un succes, 680.219 unități fiind vândute în Europa până la 1 iulie 2017, la care se adaugă cele 203.922 vândute pe piața americană. La fel ca și în cazul lui Qashqai, curajul lui Nissan de a se aventura pe tărâmuri necunoscute a fost răsplătit cu cifre de vânzări record. Iar în cazul lui Juke nu este vorba doar de curajul de a se aventura în segmente neexplorate ci și de a frâu liber unui design complet neconvențional.
Jukecam la debut
Nissan va urma ideea lui Citroen de a oferi o cameră de luat vederi la bordul lui Juke, utilizabilă atât pentru siguranță cât și pentru amuzament. Nissan e încurajată să lanseze o astfel de camera după ce 133.000 clienți europeni au comandat sistemul Arround View Monitor la Juke. Spre deosebire de Citroen, camera lui Nissan va oferi vedere la 360 de grade și nu doar 120 grade și nu este montată în parbriz, ci este mobilă putând fi amplasată pe bord dar și pe o cască de motocicletă. În ceea ce privește siguranța, camera poate înregistra la fel ca și cea de la Citroen evenimente din trafic, putând ajuta la rezolvarea disputelor în caz de accident.