În 2019, noile generații Peugeot 208 și Renault Clio vor da naștere unei noi concurențe în cadrul rivalității tradiționale PSA-Renault. Amândouă vor beneficia de design, interior și tehnologie înnoite.
La Renault se pregătește o revoluție. “Niciodată nu am avut atât de mulți oameni ca astăzi lucrând la design interior și exterior. Și fiți siguri, lucrăm la o revoluție”, a declarant Laurens van der Acker, liderul vizionar al designului de la Renault.
Într-adevăr, noua generație Renault Clio va adopta un interior complet nou dar în acest moment se cunosc puține detalii despre cum va arăta interiorul, mai ales că mai sunt aproape 2 ani până la lansare. A cincea generație Clio va apărea în 2019 în același timp cu rivalul tradițional, Peugeot 208.
Platformă inedită
Anul trecut, meciul vânzărilor a fost câștigat net de Clio care a devenit cel mai bine vândut model de clasă mică din Europa înaintea lui VW Polo și Ford Fiesta clasate pe locurile următoare. Rivalul francez al lui Clio, Peugeot 208, a ocupat abia locul 5 dar diferența față de podium nu este prea mare. Iar cu infuzia de capital de la chinezi, Peugeot va investi în îmbunătățirea semnificativă a lui 208.
Astfel, atât viitorul 208 care își va păstra numele conform noii filozofii Peugeot, cât și viitorul Clio vor veni cu energii noi care înseamnă în primul rând o nouă platformă. Clio va fi dezvoltat pe noua platformă Cmf-B, care va debuta pe noul Nissan Juke în 2018 în timp ce 208 va utiliza de asemenea o platformă nouă numită Emp-1 (cunoscută și sub numele de Compact Modular Platform), care va debuta în premieră pe SUV-ul de clasă mică DS. Încă nu se știu foarte multe despre această platformă dar cu certitudine va permite un anume grad de electrificare.
După ce actuala generație Clio a fost primul model Renault care a preluat elemente de la conceptul DeZir, și următoarea generație Clio va avea un rol important în evoluția designului brandului. Prototip de mașină sport extremă, TreZor, expus în premieră la salonul de la Paris în 2016, dă câteva indicii despre viitorul Clio la care vor predomina liniile clare și suprafețele plate în locul suprafețelor bombate de astăzi. De asemenea, vom regăsi și pe viitorul Clio forma farurilor de la Megane, anunțate chiar de TreZor.
Așa cum am menționat la început, interiorul va fi o revoluție. “Când clienții se uită la exteriorul mașinilor noastre, ei exclamă Wow dar când deschid ușa, ei spun hmm”, declara recent van der Acker publicației britanice AutoExpress. În concluzie, revitalizarea interiorului este o prioritate. Este de așteptat o planșă de bord mai simplă cu puține butoane și un ecran tactil vertical, tip portret, layout existent și la noul Megane. Și revoluția va continua și în ceea ce privește materialele și combinațiile de culori.
Gama va cuprinde motoare cu trei și patru cilindri cu puteri crescute, spectrul de putere urmând să oscileze între 75 și 140 CP față de 75-120 CP în prezent. De asemenea, motorul diesel 1.5 dCi va fi disponibil și în versiunea micro-hibridă Hybrid Assist la care un motor electric de 10 kW asistă motorul termic la accelerări fiind asistat de o baterie de 48V și 150 wh.
Peugeot merge și mai departe urmând să ofere chiar o versiune pur electrică a lui 208 propulsată de un motor electric de 115 km care promite o autonomie de 350 km conform noului ciclu Wltp. Apoi, gama pe benzină va cuprinde doar motoare în trei cilindri dar cunoscutul 1.2 turbo va livra până la 150 CP în 208 față de 110 CP în prezent. În gama diesel, noul motor de 1,5 litri BlueHDI care a debutat pe 308 va înlocui venerabilul 1.6.
Dacă actualul 208 este mai mic decât fostul 207 cu 7 cm măsurând 3,96 metri, viitoarea generație va crește ușor în dimensiuni urmând să depășească 4 metri. În ceea ce privește interiorul, se pare că Peugeot va păstra soluția i-cockpit dar interiorul va fi mai rafinat și mai elegant.
Rivalitatea celor două modele va continua și pe tărâmul sportiv astfel că vor urma noi generații RS și GTI, ambele creditate cu circa 230 CP. Dar la Peugeot nu este clar dacă se va oferi în continuare 1.6 THP sau o versiune supervitaminizată a lui 1.2 Turbo în 3 cilindri.
Va rezista regina Europei?
Surprinzător, Clio a făcut anul trecut un salt și și-a depășit puternicii săi rivali VW Polo și Ford Fiesta. Însă avansul lui Clio este mic iar ambele modele enumerate mai sus au fost reînnoite. VW Polo este un model complet nou în timp ce la Fiesta este mai mult un facelift pronunțat anunțat ca model nou. De asemenea, este de urmărit evoluția lui Opel Corsa, care a fost amânată pentru a fi dezvoltată pe o platformă PSA. Noul grup PSA-Opel va pune și el presiune pe Top 3 cu Corsa și 208. Astfel, va fi dificil pentru Clio să reziste în fruntea ierarhiei până în 2019 când va apărea noua generație.