Proiecte secrete- Suzuki Jimny: Bonsai 4×4 se întoarce

Suzuki Jimny

După 20 de ani, Suzuki lansează a doua generație Jimny. Acesta rămâne același off-roader de încredere dar primește un nou motor și o arhitectură electronică în pas cu timpul.

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny a rămas unul dintre puținele off-roadere veritabile, această specie fiind pe cale de dispariție. Competitorii din toate clasele adunate la un loc se numără pe degetele de la o mână, iar în clasa mini/mică, Jimny este unicul reprezentant. Dacă privim cifrele de vânzări, tragem imediat două concluzii: cifrele de vânzări în valoare absolută nu pot concura cu cele ale unui SUV de clasă mică gen Renault Captur sau Peugeot 2008, care se vând de 10 ori mai bine, dar pe de altă parte, există o categorie de fani care își doresc un 4×4 veritabil și nu un SUV de asfalt. Iar aceștia nu sunt puțini, 349.772 exemplare Jimny fiind vândute în cei 20 de ani de existență ai modelului.

Noua generație va ajunge în showroom-uri în vara lui 2018 și spre bucuria numeroșilor săi fani, noul Jimny va fi tot un off-roader și nu un SUV: spartan, cu o caroserie pătrată și simplu ca un off-road clasic, conservând moștenirea primei generații apărută în 1970 (vezi caseta). Primele fotografii realizate pe computer și inspirate după o fotografie scăpată pe internet din fabrica din Hiroshima, Japonia, prezintă o caroserie cu două uși, pătrățoasă, care ne aduce aminte cu nostalgie de un alt clasic – Aro 10 – și o parte frontală cu grila verticală cu cinci fante și două faruri rotunde. Este un design tipic pentru un off-roader clasic, în total contrast cu formele rotunjite ale SUV-urilor moderne, care va naște multe pasiuni ce converg dincolo de clasa mică. Cu a treia generație, care a stat pe piață fix 20 de ani, Jimny a devenit o mașină iconică așa cum mai sunt doar câteva ca VW Beetle, Land Rover Defender sau Fiat Panda prima generație. Formele pătrățoase nu sunt reminiscențe ale trecutului ci cristalizează identitatea acestui off-roader compact.

Fanii modelului vor fi bucuroși nu doar la vederea lui ci și mai ales atunci când vor afla despre soluția constructivă. Misiunea lui Jimny rămâne în continuare de a ajunge în teritorii pe care aproape nimeni nu are curajul să le abordeze. Astfel, acesta va utiliza o platformă modificată a actualei generații care păstrează soluția cu șasiu separat și sistemul de tracțiune integrală All Grip Pro cu reductor în două trepte. Dimensiunile vor crește ușor față de cei 3,69 metri ai actualei generații însă creșterea va fi de doar câțiva centimetri, noul Jimny urmând a fi în continuare puțin mai mic decât Aro 10 care măsura 3,91 metri.

O necunoscută este încă motorul care va înlocui venerabilul propulsor aspirat de 1,3 litri care livra 85 CP și doar 110 Nm. Sunt doi candidați: ori motorul aspirat de 1,2 litri și 90 CP ori noul motor turbo de 1 litru în trei cilindri de 112 CP cu sistem mildhybrid. Având în vedere că motorul aspirat de 1,2 litri nu furnizează decât 120 Nm, adică cu numai 10 Nm mai mult decât vechiul motor de 1,3 litri, și aceștia sunt obținuți la o turație înaltă de 4.400 rpm care nu e favorabilă pentru utilizarea în off-road, mai fezabilă ar fi utilizarea motorului turbo care pune la dispoziție 170 Nm încă de la 2.000 rpm și beneficiază de tehnologia mildhybrid care îl face mai economic.

Suzuki Jimny

Interiorul lui Jimny va fi spartan ca la un off-roader, dar mult mai modern decât la fosta generație. În partea superioară a consolei vom regăsi displayul multimedia cu ecran tactil de 7 inci de la Ignis și Vitara sub care se află gurile de ventilație și comenzile climei automate opționale. Pasagerul din dreapta față va beneficia și de un mâner de sprijin în bord. Ca și la unele modele Jeep, planșa de bord este aproape verticală. Nu vor apărea plastice moi dar finisarea va fi foarte solidă. De asemenea, Jimny va benficia și de sistemele de asistență moderne.

Nu se știe încă nimic despre preț dar dacă sub capotă va apărea modernul motor 1.0 Turbo este de așteptat ca prețul să crească cu câteva mii de euro pînă în jurul a 17-18.000 euro.

REMEMBER

Suzuki JimnyIdeea de Jimny provine de la o companie japoneză Hope Motor Company care a construit în 1968 un mic vehicul 4×4 foarte compact numit HopeStar ON360. Cifra 360 semnifica cilindreea motorului în 2 timpi, care dezvolta 21 CP, avea 2 cilindri în linie și era răcit cu aer. În ciuda numelui Hope (speranță), modelul nu a fost prea norocos și Hope Motor Company a decis să vândă drepturile de producție lui Suzuki care în 1970 a lansat LJ10 cu un motor îmbunătățit. Având doar 2,99 metri, se încadra în clasa super-mică în Japonia beneficiind astfel de scutiri de taxe.

 

 

Suzuki Jimny

În 1981 apare a doua generație, ale cărui dimensiuni au crescut la 3,20 metri pentru a avea mai mare succes la export. Cu această ocazie, numele se schimbă din LJ în SJ. Această generație a stat 17 ani pe piață, aproape la fel de mult ca și cea de-a treia lansată în 1998.

Suzuki Jimny

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top