Centura Bucureşti, sectorul de autostradă Gilău-Nădăşelu şi Varianta de Ocolire a municipiului Satu Mare sunt cele trei proiecte prioritare pe termen scurt pentru care Ministerul Transporturilor vrea să încaseze fonduri europene în acest an.
Criticat permanent că întârzie nepermis de mult atât atragerea fondurilor europene pentru proiecte majore de infrastructură rutieră, în special pentru reţeaua de autostrăzi, cât şi finalizarea licitaţiilor aflate în curs de derulare, Ministerul Transporturilor (MT) susţine că în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 a depus, până în prezent, 77 de cereri de finanţare în valoare totală de 35 de miliarde de lei, adică 7,6 miliarde de euro. Potrivit instituţiei, dintre acestea au fost aprobate 52 de proiecte, în valoare totală eligibilă de 24,8 mld. lei (5,3 mld. euro), din care alocarea Uniunii Europene s-a cifrat la 18 mld, lei (4 mld. euro).
Totodată, mai spun repretentanţii MT, au fost aprobate şi se află în implementare proiecte minore care acoperă tot spectrul sectorului de transport, în valoare totală eligibilă de 417,5 milioane de euro, alocarea UE fiind de 313 mil.euro.
Cu toate acestea, printre proiectele prioritare pe termen scurt nu se regăsesc nici autostrada Sibiu – Piteşti, nici autostrada „Unirii” Tg. Mureş – Iaşi.
Astfel, potrivit Ministerului Transporturitor în perioada imediat următoare vor fi evaluate şi selecţionate pentru obţinerea finanţării europene prin POIM următoarele trei proiecte:
1. Autostrada Gilău-Nădăşelu
Tronsonul, cunoscut ca “autostrada – muzeu”, are o lungime de peste 9,6 km şi a putut fi deschis circulaţiei în toamna anului trecut, după recepţionarea lucrărilor de la Podul Gilău peste Someşul Mic. Cererea de finanţare a fost transmisă Comisiei Europene în noiembrie 2018, dar contractul încă nu a fost semnat.
Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro