Taiwanezii de la ProLogium continuă dezvoltarea gigafabrici de baterii din Franța

Baterie acumulator EV autoexpert.ro

Producătorul taiwanez de baterii ProLogium Technology, care are printre investitorii săi gigantul Mercedes-Benz, intenționează să își extindă treptat fabrica de 5,2 miliarde de euro din Franța. Compania urmărește să sporească eficiența și să răspundă scăderii actuale a vânzărilor de vehicule electrice, după cum a declarat directorul general Vincent Yang într-un interviu acordat Reuters.

 

ProLogium, o companie privată, se bazează pe tehnologia sa de baterii de ultimă generație pentru a atrage producătorii de automobile în ciuda scăderii pieței, evidențiată de o scădere cu 12% a vânzărilor de vehicule electrice noi în UE în luna mai. „Nu vrem să ne extindem prea repede”, a declarat Yang la World Materials Forum de la Paris. „Va depinde de producătorii de automobile”.

Mai mulți producători de baterii din Europa și-au redus recent planurile de extindere, deoarece consumatorii așteaptă modele electrice mai accesibile. De exemplu, Northvolt din Suedia a inițiat o revizuire strategică a operațiunilor sale.

Gigafabrica ProLogium, care urmează să fie construită în Dunkerque, în nordul Franței, și care este sprijinită de investiții ale guvernului francez, ar trebui să înceapă construcția la sfârșitul acestui an sau la începutul anului 2025, iar producția să înceapă în 2027. Capacitatea finală a fabricii este proiectată să fie de 48 GWh, dar producția inițială va începe la 2-4 GWh, putând crește la 8-16 GWh până în 2030, potrivit lui Yang.

Pe lângă evaluarea comenzilor din partea producătorilor de automobile, ProLogium intenționează să îmbunătățească eficiența fabricii prin lansarea a patru versiuni succesive ale bateriei sale până în 2032, când este anticipată capacitatea maximă.

Noua tehnologie ProLogium, care include un separator ceramic, un anod de siliciu și un catod de nichel-mangan-cobalt (NMC), se preconizează că va fi foarte solicitată datorită timpului scurt de încărcare și a densității energetice ridicate. Yang a subliniat că o încărcare de cinci minute a bateriei lor ar oferi o autonomie de 300 km, comparativ cu 30 de minute pentru o autonomie similară cu o baterie tipică litiu-fier-fosfat (LFP).

Bateria ProLogium utilizează un design parțial solid-state, combinând unele avantaje ale tehnologiei solid-state, care a fost văzută ca un progres semnificativ pentru vehiculele electrice, dar care s-a confruntat cu provocări tehnice. „Am putea realiza atât baterii în stare solidă pură, cât și baterii în stare semi-solidă, dar există probleme legate de costuri”, a explicat Yang.

Deși bateria ProLogium este mai scumpă decât o baterie LFP, costând aproximativ 170 de dolari pe kWh față de 100-115 dolari pentru LFP, prețul total al pachetului pentru un vehicul este doar cu puțin mai mare, deoarece bateria este mai mică și mai ușoară, a precizat Yang.

Abordarea treptată a ProLogium în ceea ce privește extinderea fabricii sale din Dunkirk reflectă un răspuns prudent, dar strategic, la evoluția pieței vehiculelor electrice prin utilizarea tehnologiei avansate pentru a satisface cererile viitoare.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top