Propulsie hibridă pentru viitorul Hyundai

Hyundai atacă mașinile hibrid din segmentul mediu cu un sistem de propulsie performant și cu un design agresiv, pliat pe noua identitate a mărcii.

Noul Hyundai Sonata, i40 pentru clienții europeni, a fost lansat de ceva vreme în Coreea de Sud și în America de Nord, acolo unde este considerat un concurent direct cu VW Passat CC. Pe piața din America de Nord, acest model și-a întărit poziția prin lansarea, în premieră mondială, la Salonul Auto New York 2010 a versiunii cu propulsie hibridă.

Exterior agresiv

Hyundai Sonata Hybrid are un design agresiv, cu partea frontală modificată psemnificativ față de modelul convențional. Grila radiatorului este mai îngustă, iar spoilerul are și o fantă centrală de mari dimensiuni, încadrată de proiectoarele de ceață. Farurile au fost și ele modificate, mașina având acum un aspect deosebit, dar care s-ar putea să nu fie pe gustul clienților conservatori.

Partea din spate a fost modificată subtil, cu spoilerul remodelat aerodinamic și cu stopurile ușor retușate. Se pare că aceste schimbări nu au fost doar o mutare de marketing, pentru că au dus și la o scădere a coeficientului aerodinamic de la 0.28 la 0.25. Jantele au fost și ele redesenate pentru o rezistență mai mică la înaintare și pentru a se integra mai bine în aspectul general al mașinii.

Tehnologie de vârf

Hyundai și-a creat un renume în întreaga lume pentru raportul preț/calitate excepțional și mai puțin pentru performanțe care să amenințe concurența. Dar se pare că în timp tehnologia coreenilor a evoluat, aceștia reușind chiar să depășească anumite caracteristici ale competitorilor. Hyundai Sonata Hybrid este, dacă ne luăm după datele oficiale, cel mai performant model hibrid din segment pe piața din America de Nord.

Grupul propulsor hibrid este format dintr-un motor cu patru cilindri de 2,4 litri, cu injecție directă și cu sistemul de distribuție modificat în vederea obținerii unui cuplu mai bun. Motorul termic funcționează în paralel cu un motor electric de 30 kW(40 CP) și 205 Nm. În total, Hyundai Sonata Hybrod dezvoltă o putere maximă de 209 CP și un cuplu maxim de 265 Nm.

Sistemul dezvoltat de Hyundai, denumit „Hybrid Blue Drive”, permite operarea în trei moduri: complet electric, doar cu motorul pe benzină şi o combinaţie între cele două propulsoare, în funcţie de condiţiile de condus şi nevoile şoferului.

Marele avantaj al acestui automobil este că poate funcționa în regim strict electric la viteze de până la 100 km/h. Transmisia se realizează cu ajutorul unei cutii de viteze automate cu șase trepte, în timp ce concurența utilizează cutii cu variație continuă pentru mașinile hibride. Sistemele complementare propulsiei hibride sunt cele de recuperare a energiei la frânare sau cel de oprire automată a motorului termic, atunci când mașina staționează.

Hyundai a ales pentru Sonata Hybrid baterii de tipul litiu-polimer, mai durabile și mai compacte decât celelalte opțiuni, nichel-metal sau litiu-ion. Pachetul de baterii este amplasat în partea anterioară a portbagajului și are o greutate de doar 45 kg. Masa totală a mașinii ajunge la 1571 kg, comparabilă cu greutatea unei mașini care folosește doar un motor termic.

Eco la un preț accesibil

Consumul declarat al mașinii este unul promițător, de numai 6,4 litri/100km în regim urban și 6,0 litri/100 km pe autostradă. Toate aceste caracteristici și performanțe vor fi oferite către clienți la un preț aflat sub bariera celor 25000$, motiv de îngrijorare pentru concurenți. Cu toate că nu i-a fost anunțată încă prezența  pe piața europeană, cu siguranță este doar e chestiune de timp până când Hyundai Sonata Hybrid va urma exemplul concurenților japonezi, și va fi pus în vânzare.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top