Qoros, producătorul auto din China care în urmă cu aproape doi ani anunța o invazie a pieței din Europa a decis să se retragă temporar și să se concentreze asupra pieței autohtone în urma vânzărilor foarte slabe.
În ciuda faptului că principalul model pe care această ofensivă a chinezilor se baza, Qoros Sedan 3, a obținut un număr maxim de stele la testele EuroNCAP și un punctaj extrem de bun pentru protecția ocupanților adulți (95%), se pare că nu a fost suficient pentru a-i convinge pe europeni să se încreadă într-o mașină provenită din China pentru că dintre cele aproximativ 7.000 de mașini pe care Qoros le-a vândut anul trecut, doar 51 au fost cumpărate de europeni.
Dincolo de numărul ridicol de mic, chiar și cifra totală, la nivel global, este foarte meschină pentru o companie cu așteptări mari și cu investiții pe măsură. De altfel, compania deținută de Chery și Kenon Holdings a înregistrat pierderi de 305 milioane de euro anul trecut, și chiar o dublare a vânzărilor în 2015 nu ar fi suficientă pentru a da motive de bucurie conducerii.
Noul CEO al companiei, Phil Murtaugh, a spus că „nu vom renunța cu totul la piața europeană” pentru că „piața din Europa este foarte, foarte importantă”. După câte se pare, este și foarte, foarte dificilă, fiind extrem de greu de pătruns din afară mai ales atunci când nu ai o istorie bogată în spate. Cazul Kia poate reprezenta o poveste de succes, însă asimilarea s-a desfășurat pe o perioadă mai mare de timp și cu o prezență mult mai agresivă atât în media, cât și în teren (service-uri, showroomuri).
Există și supoziția care susține că, de fapt, Qoros nu și-a dorit nicio cilpă o invazie reală a pieței europene, ci doar să se folosească de asta pentru a-și pompa capitalul de imagine pe piața autohtonă. Adevărul va ieși la iveală odată cu următoarele mișcări din partea Qoros în ceea ce privește partea asta de lume.