Administrația Fondului de Mediu, entitatea ce gestionează programele Rabla Clasic și Rabla Plus, a făcut o serie de clarificări referitoare la proceduri.
Pe fondul situației excepționale creată de pandemia de coronavirus, AFM a anunțat la lansarea ediției 2020 pentru cele două programe că intenționează să creeze o metodă prin care documentele necesare să poată fi trimise autorităților în versiune digitală.
Astăzi, Ministerul Mediului a anunțat că sistemul a fost pus la punct, iar toate dosarele pentru cei care doresc să acceseze programele Rabla și Rabla Plus pot fi depuse exclusiv online.
Totodată, obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată. De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției.
Pentru a permite celor care doresc să acceseze programul de înlocuire a parcului auto timp să se familiarizeze cu noul sistem, termenele pentru depunerea dosarelor au fost prelungite. Valabilitatea notei de înscriere a fost mărită de la 120 zile la 180 zile pentru Rabla Clasic și de la 180 zile la 220 zile pentru Rabla Plus.
Termenul pentru casarea unui automobil vechi a fost prelungit cu 60 de zile de la data emiteii notei de înscriere.