Primăria București a anunțat că pune la cale programul “Rabla pentru taximetre”, pentru a reduce poluarea în Capitală. Dar Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile semnalează lacune grave.
Fiecare taximetrist care vrea să-și ia mașină nouă, va primi 3.000 de euro. Condițiile sunt deținerea unei autorizații de transport în regim de taxi și oferirea spre casare a unui autovehicul vechi, poluant, cu unul nou, cu normă de poluare EURO 6, non-diesel, hibrid sau electric.
APIA atrage însă atenția că și vehiculele cu motoare diesel corespund normelor de poluare actuale. Pe lista propulsiilor eligibile nu se află și automobilele plug-in hybrid.
Aceeași autoritate recomandă Primăriei Capitalei acordarea licenței într-un anumit procent, de exemplu 30%, rezervat taxiurilor electrice sau plug-in hybrid sau hibride și dă ca exemplu Suceva, acolo unde, începând cu anul acesta, 50% dintre licențele de taxi sunt acordate pentru autoturisme electrice, și Reșița, unde, începând cu decembrie 2020, 25% dintre taximetre vor fi electrice.
Statisticile făcute publice de Primăria Municipiului București arată că în București, aproximativ 38% dintre taxiuri sunt vechi și foarte vechi. Prin prima numărului mare de kilometri parcurs zilnic, acestea contribuie semnificativ la nivelul de poluare ridicat din București.