Vânzările de mașini noi au urcat cu numai 6,1% în semestrul I, însă în iunie, creșterea a fost de 24,1%, rezultat previzibil al Programului Rabla.
Debutul Programului Rabla a redat pieței locale avântul mult așteptat. În iunie, cel mai mult au avut de câștigat mărcile de volum, inclusiv producătorul autohton Dacia, care rămâne campion la vânzări (+23,1%), următoarele trepte ale podiumului fiind ocupate de Renault (+90,2%) și Skoda (+32,7%). De la începutul anului, constructorul de la Mioveni și-a păstrat cota de piață de 29,3% (14.176 mașini), înregistrând, însă, un declin de 16,7% față de primul semestru din 2015.
Și producția, respectiv exporturile sunt în picaj, însă cel mai afectat a fost Ford, cu scăderi de 51,5 și 49,3%. Pe locul doi la vânzări, în primele șase luni, se clasează VW cu 4.890 mașini (10,1% cotă de piață, avans de 12,3%), urmat de Skoda cu 4.829 unități (10% total din piață, vânzări în creștere cu 19,1%) și Renault cu 3.871 (cotă piață 8%, volume augmentate cu 34,5%). În top 10 nu mai regăsim niciun producător premium, locul lui Mercedes fiind luat de Nissan (+25,3%), care se bucură de vânzări foarte bune pentru Qashqai, lider în clasa SUV-urilor compacte.
Și dacă tot ne referim la modele, trebuie menționat că Dacia Logan este în continuare cel mai vândut automobill, cu un avans de 37,1% în luna iunie, respectiv un declin de 26,4% în semestrul I. Luna trecută, Sandero a revenit pe locul doi (+83,9%), iar Clio a urcat pe trei (+129,6%) chiar în ajun de facelift, devansând Octavia (+32,7%). Singurul model aflat pe minus a fost Duster (-32,8%). În ceea ce privește segmentarea pe clase, în semestrul I, se observă scăderile bifate în dreptul claselor A (-3,2%), C (-5,9%), E (-16,8%) și F (-16,2%), respectiv creșteri ale claselor B (+12,7%), D (31,1%), SUV (+18,6%) și MPV (+25,1%).