A fost o vreme când maşinile erau construite de fabricile de rachete şi se comportau ca atare. In Franta, s-au numit Peugeot 205t16.
Cu siguranţă, Audi Quattro a schimbat raliurile pentru totdeauna iar apariţia sa a pus pe gânduri toţi constructorii de automobile implicaţi în WRC. Echipa Peugeot–Talbot câştigase titlul la constructori în 1981 cu Lotus Sunbeam. Pregătea în mare taină, sub conducerea lui Jean Todt, un bolid de grupa B, cu tracţiune integrală şi motor central. Modelul de la care urma să se pornească avea să fie noul Peugeot 205, a cărui publicitate în motorsport trebuia să asigure o bună vânzare a modelului de serie.
Te-ar putea interesa si: Va învinge Toyota în Tour de Corse?
Elaborarea noului bolid de grupa B
Avându-l la conducere pe genialul Jean Todt, echipa Peugeot a trecut la elaborarea noului bolid de grupa B în uzina Talbot din Poissy. Maşina trebuia să aducă ceva în plus faţă de rivalii Lancia şi Audi. Soluţia tehnică propusă era inovatoare pentru anii ‘80. Caroserie din materiale compozite, motor supraalimentat şi amplasat central precum şi tracţiune integrală. De realizarea viitorului 205 T16 erau răspunzători Andre de Cortanze (şasiul) şi Jean-Pierre Boudy (mecanică). Caroseria trebuia să fie cât mai asemănătoare cu cea a modelului de serie. Fiecare posesor de 205 trebuia să vadă în T16 automobilul de acasă. In cele din urmă, deşi pare de serie, Turbo 16 are în comun cu acesta doar parbrizul, farurile şi uşile… Si pentru ca totul să iasă bine, tehnologia a fost realizată în colaborare cu “Aerospatiale”, firma franceză care construia tot felul de utilaje zburătoare, de la elicoptere la rachete.
Sub caroseria din fibră de sticlă şi materiale compozite Peugeot a construit o adevărată maşină de curse, cu şasiu tubular şi motor turbo amplasat central, în spatele pilotului.
Citeste mai mult pe: Motoclasic & Youngtimer