Raliul Spaniei poate aduce noi lauri pentru Citroen

Cu două etape înainte de final, Campionatul Mondial de Raliuri este mai disputat ca niciodată! Sébastien Loeb și Daniel Elena, care au fost lideri în campionat de la Raliul Mexicului, au fost ajunși în clasament după Raliul Franței.

Sébastien Ogier si Julien Ingrassia se afla la trei puncte in spatele liderilor, deci Citroën poate conta pe ambele echipe in lupta pentru titlu. In Raliul Spaniei, urmatoarea etapa din calendar, echipa Citroën Total poate obtine cel de-al saptelea titlu mondial la constructori.

Desfasurat pe asfalt inca din anii ’90 de la includerea in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, Raliul Spaniei si-a schimbat formatul incepand de anul trecut. Etapa din Spania a devenit una mixta, probele din prima zi fiind pe macadam, iar celelalte din urmatoarele doua zile pe asfalt.

Teoretic, aceasta configuratie nu ar trebui sa puna probleme masinilor, pilotilor si inginerilor pentru ca multe componente ale masinii sunt comune atat in versiunea pentru asfalt, cat si in versiunea pentru macadam. In plus, vineri seara ultimul parc de service va fi extins la 75 de minute – 45 de minute in conditii normale – pentru ca mecanicii sa aiba suficient timp pentru a schimbe setarile masinilor.

Pentru liderul campionatului prima zi reprezinta un handicap major, mult mai mare decat in alte raliuri pe macadam. Chiar daca sunt la egalitate de puncte, Sébastien Loeb va pleca inaintea lui Hirvonen – deorece are mai multe victorii in acest sezon  – ceea ce inseamna ca va curata drumul pentru toti cei din spate.

„Daca nu ploua, nu este deloc bine sa pleci primul pe macadam. Exista un risc foarte mare ca la sfarsitul zilei de vineri sa fiu mult in spate. Pe asfalt, in ziua a doua si a treia, pilotii care pleaca primii nu au niciun handicap. Din aceasta cauza strategia mea este foarte simpla: atac de la start la sosire”, a spus Loeb, inaintea etapei din Spania.

Chiar daca pilotul echipei Citroën Total a avut numai ghinion dupa victoria din Raliul Finlandei, el ramane optimist: „Mi-ar fi placut ca ultimele trei raliuri sa fi avut un final diferit. Acum suntem pusi la zid, dar toate acestea sunt bune pentru sport. Stiu sigur ca Hirvonen va merge la limita, dar mai am si eu cativa asi in maneca.

Unul dintre ele este modelul Citroën DS3 WRC cu care echipa a castigat noua din cele 11 raliuri desfasurate in acest sezon, iar eu am castigat ultimele doua raliuri care mai sunt de disputat in 2008, 2009 si 2010. Toate aceste lucruri imi intaresc increderea. Toate situatiile similare din trecut s-au terminat bine si acum totul depinde doar de noi pentru a ne pastra invincibilitatea”, a adaugat Loeb.

Pentru a obtine cel de-al saptelea titlu mondial la constructori, echipa Citroën Total trebuie sa plece din Spania cu un avans de 43 de puncte fata de rivalii de la Ford. Inaintea etapei din Spania, diferenta este de 54 de puncte.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Volvo ES90 AutoExpert.ro

Volvo ES90: l-am văzut pe viu!

Sedanul, caroserie emblematică pentru marca suedeză, a făcut pasul suprem, devenind electric. Volvo ES90 își propune să ducă mai departe spiritul legendarelor

Scroll to Top