Recent, un cititor al site-ului worldcarfans.com a trimis o imagine cu versiunea decaptabilă a SUV-ului compact de la Range Rover în teste prin Dubai. Dacă ai crezut (ai sperat) că SUV-urile decapotabile nu sunt decât o glumă, anul viitor ar putea fi momentul în care cărțile sunt date pe față.
În condițiile în care piața decapotabilelor este într-o continuă și vertiginoasă scădere, în timp ce cea a SUV-urilor continuă să crească, o combinație între cele două menită nu apare ca o soluție nenaturală, singura întrebare fiind în care dintre cele două categorii urmând a se contabiliza vânzările de Range Rover Evoque Cabrio?
Trecând peste această dilemă fără ieșire, Range Rover Evoque Cabrio are toate șansele să ajungă un model de succes la fel ca și cele două versiuni cu acoperiș fix. Dacă stai să te gândești, Evoque a fost de la început o mașină moft, cu foarte puține argumente practice în favoarea ei, deci transformarea într-o decapotabilă nu o va transforma într-o mașină și mai impractică, pentru că era deja una.
În plus, faptul că există o versiune în trei uși face treaba designerilor și mai ușoară, noul Range Rover Evoque Cabrio având nevoie de modificări minime la exterior și aproape non-existente la interior. Acoperișul va fi unul textil cu pliere electrică și va fi responsabil pentru majoritatea noutăților în materie de aspect (așteaptă-te ca partea din spate să sufere cel mai tare, deci).
Range Rover Evoque va primi, mai mult ca sigur, motorizările TD4 diesel de 150 și 180 de cai putere, dar și unitatea pe benzină cu 240 CP. Dacă mă întrebi pe mine, o decapotabilă diesel are la fel de mult sens ca o banană necoaptă, însă fenomenul a luat amploare în ultima vreme (atât cât poate s-o facă date fiind vânzările slabe despre care vorbeam mai devreme) așa că te poți aștepta să continue.
În altă ordine de idei, puțin întârziat la petrecere, Mercedes-Benz caută modalități de a-și extinde portofoliul de SUV-uri și crossovere, iar una dintre soluțiile găsite sunt, ai ghicit, SUV-urile și crossoverele decapotabile. Totuși, întrucât vânzările se bazează foarte mult pe piața din China, decizia ar putea fi întoarsă pentru că știm cu toții cum arată aerul din marile orașe chinezești.