Land Rover va introduce noi motoare diesel mild-hibrid cu șase cilindri la Range Rover și Range Rover Sport care vor grăbi sfârșitul motorului V8 diesel de origine Ford, scrie revista britanică Autocar.
După ce a introdus sistemul mild-hybrid pe gama de motoare cu 4 cilindri diesel și pe benzină de la noile Evoque și Discovery Sport anul trecut, acesta va fi disponibil și pe nouă dieseluri cu șase cilindri.
Acesta va avea o cilindree de 3 litri, tehnologie mild hybrid și va livra 296 CP și respectiv 345 CP, cu 5 CP mai mult decât actualul V8 diesel.
Varianta de 296 CP botezată D300 va fi oferită pe versiunile HSE, HSE Dynamic și Autobiography Dynamic ale lui Range Rover Sport. Aceasta înlocuiește vechiul diesel V6 cu 249 și 306 CP.
Varianta mai puternică denumită D350 va livra 345 CP și va înlocui actualul V8 diesel de 4,4 litri și 340 CP de origine Ford, produs în Mexic și bazat pe o tehnologie veche de 10 ani.
Aceasta va dezvolta 345 CP și un cuplu maxim de 700 Nm și va propulsa range Rover Sport în 6,5 secunde până la 100 km/h în timp ce viteza maximă va fi de 225 km/h.
Consumul mediu anunțat conform WLTP este de 6,6 l/100 km, ceea ce reprezintă un progres imens față de actualul V8 de 4,4 litri care consumă în medie 10,6 l/100 km!
Același motor va fi disponibil și la Range Rover pe versiuniule de echipare de top.
Logic, acest motor va fi utilizat ulterior și de Jaguar F-Pace și XF al căror facelift a fost amânat din cauza epidemiei de coronavirus.
Ca și în cazul lui Porsche, Mercedes-Benz și BMW, motorul V8 diesel va dispărea definitiv din oferta lui range Rover din cauza normelor de emisii tot mai stricte.
De asemenea, până la finalul acestui an se va opri și producția motorului V8 pe benzină AJ produs în uzina Ford din Bridgend. Acestea sunt ultimele motoare Ford care se mai regăseau în modele Land Rover și Range Rover.
Sunt zvonuri că Jaguar va cumpăra de la BMW noul motor V8 bi-turbo de 4,4 litri pentru modelele sale de top.