Nu te poţi gândi la segmentul SUVurilor premium fără a lua în calcul Range Rover Sport. Acum, mai mult, versiunea SDV6 HYBRID oferă performanţe deosebite şi se poate transforma în alegerea ideală.
Range Rover Sport este unul dintre cele mai atractive SUV-uri de pe piaţă, fie că ne raportăm la succesul reportat printre utilizatori fie că discutăm doar despre idealurile unora.
Ținând cont că este vorba despre o marcă premium, mereu conectată la cele mai noi tehnologii, e de înţeles că era imposibil ca în oferta produsului să nu existe şi o versiune hibrid. SDV6 HYBRID este exact chintesenţa unui Range Rover, cu un plus de atenţie acordat mediului înconjurător şi finanţelor proprietarului.
Sistemul de propulsie este compus dintr-un motor termic V6 de 3 litri, diesel, şi un motor electric de tracţiune cu o putere maximă de 35 kW. Combinând puterile celor două unităţi se obţine un total de 250 kW (340 CP) şi un cuplu motor maxim impresionant de 700 Nm (încă de la 1.500 rot/ min).
Din punct de vedere al performanţelor dinamice, aceste cifre îl aşează pe Range Rover Sport SDV6 Hybrid exact lângă fratele
diesel mai mare, SDV8, posesorul unui motorizări V8 de 4,4 litri cu 339 CP și 740 Nm.
În acelaşi timp, din punct de vedere al economicităţii şi al factorului eco, Range Rover Sport Hybrid este cu 13% mai prietenos cu mediul decât dieselul de intrare în gamă (TDV6) – 169 g/km CO2 comparativ cu 194 g/km CO2; mai mult, cifrele oficiale de consum vin tot de partea hibridului, cu valori de 6,7/6,3/6,4 l/100 km (ciclurile urban, extraurban şi mixt).
Este cel mai economic Range Rover Sport, următorul clasat fiind TDV6 cu un consum mediu de combustibil de 7,3 l/100 km.
Motorul electric este integrat în transmisie şi este alimentat de la o baterie de acumulatori plasată sub podea, în partea din dreapta, care se poate încărca şi în timpul procesului de frânare, aceasta fiind regenerativă.
Acesta poate pune singur în mişcare vehiculul pe o distanţă de aproximativ 1,6 km – mod de funcţionare E (Electric Vehicle). Funcţia este utilă la deplasările scurte urbane şi își face cel mai bine simţită prezenţa
la viteze de până în 50 km/h şi la accelerări moderate. Dar și în regim de croazieră, spre exemplu la viteze constante pe autostradă, când propulsia electrică contribuie la asigurarea funcţiei de coasting.
Cealaltă faţă a monedei este reprezentată de modul Sport (S) care combină performanţele maxime ale
celor două unităţi de propulsie pentru a se atinge cifrele de care aminteam anterior şi care îl situează pe
picior de egalitate cu performantul SDV8. Doar 6,5 secunde îi sunt suficiente modelului să atingă viteza de 100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 210 km/h (la achiziţionarea pachetului Dynamic Pack, care este opţional, viteza maximă va fi de 225 km/h).
Toate aceste caracteristici eco vin împachetate cu cea mai mare atenţie, Range Rover Sport fiind un SUV cu un interior de clasă, cu materiale şi finisaje de cel mai înalt nivel, un atu în ochii utilizatorilor. Şi, pentru că rădăcinile Land Rover nu trebuiau neglijate, cei de la Range Rover garantează că implementarea sistemului de propulsie hibrid nu a influenţat cu absolut nimic pedigree- ul off road, automobilul rămânând la fel de capabil cum cere stofa mărcii, odată părăsit asfaltul spre zări cu aderenţă mai scăzută.
DATE TEHNICE | Range Rover Sport |
---|---|
Model | SDV6 HYBRID |
Motor/nr.cilindri | V6, turbodiesel + electric |
Cilindree (cmc) | 2.993 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 340/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 700/1.500 |
Transmisie | integral? permanent? |
Cutie de viteze | automat?, 8 trepte |
L/l/h (mm) | 4.850/1.985/1.780 |
Ampatament (mm) | 2.925 |
Mas? la gol (kg) | 2.335 |
Volum portbagaj (l) | 780/1.760 |
Acelerație 0-100 km/h (s) | 6,5 |
Viteză maximă (km/h) | 210 (225) |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | 6,7/6,3/6,4 |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | 169 |
Preț (euro cu TVA) | 95.108 |