Lamborghini a inițiat o rechemare în service la nivel mondial a 2.133 de versiuni Urus, Performante și S construite între decembrie 2023 și februarie 2024. Problema, așa cum este descrisă într-un document al agenției americane NHTSA (agenția federală de siguranță rutieră), constă într-un potențial defect al închiderii capotei, care ar putea duce la ridicarea acesteia la viteze mari sau chiar, odată cu uzura, la desprindere.
Defectul constă în niturile care fixează cârligul de închidere a capotei din carbon, furnizat de o companie din Faenza. În special, din cauza unui defect de fabricație, știfturile montate pe elementele de fixare ale sistemului de prindere a cârligului ar putea avea o deformare necorespunzătoare și, la viteze mari (“peste 94 mph”, adică peste 150 km/h), să genereze deschiderea unor “mici goluri între capotă și bara de protecție față”, capabile să lase să intre aer. Prin urmare, în timp și pe măsură ce componenta se uzează, ar putea apărea o defecțiune potențial periculoasă a sistemului de fixare. Potrivit NHTSA, există, de fapt, riscul deschiderii bruște a capotei, obstrucționând vederea șoferului, sau chiar desprinderea completă de pe vehicul a acesteia, crescând astfel riscul de accident pentru celelalte mașini aflate pe șosea.
După ce a primit o serie de reclamații în garanție de la clienți europeni pentru nealinieri între capotă și apărătoarea de noroi, Lamborghini a început investigațiile cu furnizorul în august anul trecut cu privire la problemele legate de vibrații, zgomote și slăbirea acestei componente. Și, deși nu au fost găsite alte cazuri, furnizorul a decis, de comun acord cu Lamborghini, să înceapă verificările. Dar, în februarie anul trecut, a sosit o a treia cerere de asistență, din Indonezia, pentru un Urus proaspăt fabricat a cărui capotă de carbon s-a desprins în timp ce se deplasa cu viteză mare. În acel moment, la Sant’Agata a fost declanșată o a doua anchetă, iar testele ulterioare au confirmat efectiv deficiențele cauzate de niturile defecte: o problemă care nu ar fi afectat loturile de SUV-uri fabricate de la începutul lunii februarie încoace, care au fost supuse unor controale specifice.
Astfel, la 9 mai, Comitetul de siguranță a produselor Lamborghini a stabilit oficial existența unui defect legat de siguranță, decretând rechemarea în service, deși nu avea cunoștință de niciun rănit sau accident legat de defect. Proprietarii vehiculelor afectate de campanie vor fi convocați la un dealer pentru inspecție și posibile reparații. Cei care au plătit deja din propriul buzunar pentru remedierea problemei vor fi despăgubiți.