Renault 5 a devenit Car of the Year 2025. Dacia Duster, pe locul 5

Renault 5 - COTY 2025 - Car of the Year premiere (c)AutoExpert.ro

Câștigătorul competiției anuale Car of the Year (COTY) a fost anunțat în această dimineață în cadrul unui eveniment desfășurat cu ocazia Brussels Motor Show 2025. Învingătorul este Renault 5 / Alpine A290.

Rămas fără evenimentul tradițional în cadrul căruia anunța câștigătorul – Geneva Motor Show -, juriul Car of the Year a ales expoziția auto de la Bruxelles pentru a dezvălui învingătorul ediției din 2025.

Astfel, în 2025, Renault 5 / Alpine A290 a devenit mașina anului, după o confruntare finală cu alte șase modele – Alfa Romeo Junior, Citroën C3/e-C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster și Kia EV3.

Este important de menționat că învingătorul – cuplul Renault 5 / Alpine A290 – a primit de la juriu, un total de 353 de puncte. Pe locul secund s-a clasat Kia EV3, cu 291 de puncte, iar pe trei Citroën C3/e-C3 cu 215 puncte. Dacia Duster a ocupat un onorant loc 5 la prima prezență a unui vehicul al mărcii românești, și produs în România, în finala de șapte a Car of the Year. Dacia Duster a primit 168 de puncte, depășind astfel modelele finaliste Cupra Terramar (165 de puncte) și Alfa Romeo Junior (136 de puncte).

Ediția derulată la finalul lui 2024 și al cărei învingător a fost anunțat la începutul lui 2025 a marcat și două evenimente importante pentru România. După ce a avut pentru prima dată în istorie două modele produse local pe lista mașinilor eligibile – Dacia Duster și Ford Tourneo Courier, primul reușind chiar să ajungă în finala de șapte, România a revenit și în componența prestigiosului juriu.

În luna august a anului trecut, organizatorii au anunțat că britanicul Phil McNamara de la revista Car părăsește juriul, iar românul Florin Micu, CEO al revistelor specializate AutoExpert, Auto Motor si Sport și Flote Auto, devine al 60-lea jurat. „Suntem bucuroși să anunțăm că juriul Car of the Year a fost extins pentru a include un nou membru din România. Acum, grupul activ al juriului este format din 60 de membri din 23 de țări”, a menționat Soren Rasmussen, președintele juriului Car of the Year.

Revenind la mașinile intrate în finala ediției din acest an a Car of the Year trebuie menționat că lista acestora a fost anunțată în noiembrie 2024, membri juriului alegând atunci cele mai bune șapte modele dintre cele 42 care fuseseră nominalizate.

Conform regulamentului competiției, toate mașinile candidate trebuie să fie noi, aflate în vânzare în 2024 sau înainte de sfârșitul acestui an pe cinci sau mai multe piețe din Europa. Procesul de votare este împărțit în două etape. Prima reduce lista modelelor candidate la doar șapte, iar cea de-a doua va selecta câștigătorul prestigiosului trofeu Car of the Year.

Pentru alegerea finală, fiecare membru al juriului a putut distribui 25 de puncte, oferind maximum 10 puncte unei mașini și fiind obligat să voteze cel puțin cinci vehicule dintre cele șapte finaliste.

Conform organizatorilor ediției din 2025 a Car of the Year, în ultimele câteva luni, toți cei din juriu au testat temeinic finaliștii. Primul test a avut loc după vară, în Danemarca, la Tannistest, iar înainte de sfârșitul anului mai multe grupuri de jurați au efectuat teste chiar mai ample, unul dintre cele mai complexe având loc la Balocco (Italia).

Testul desfășurat la Balocco Proving Ground a durat o zi întreagă, timp în care mașinile au evoluat pe diferite trasee: mai întâi s-au confruntat cu un test de schimbare a direcției care simulează testul elanului; apoi cu un slalom între conuri pe traseul special amenajat; apoi s-au mutat într-o altă zonă pentru a efectua un test de aderență cu mașinile finaliste pe diferite suprafețe: de la pavele belgiene la pavele italiene, apoi pe plăci de beton și suprafețe ondulate și asfalt plin de gropi.

„A fost un test foarte provocator care a servit la evaluarea comportamentului pe suprafețe accidentate și la evaluarea modului în care suspensiile se comportă în ceea ce privește asigurarea confortului la condus și amortizarea vibrațiilor și a zgomotului”, notează cei de la COTY.

Apoi, pe 8 și 9 ianuarie, juriul s-a reunit din nou pe pista belgiană Mettet pentru a-și rafina impresiile și a da verdictul final. (foto: (c)AutoExpert.ro)

AutoExpert este singura publicație din România membră a juriului Car of the Year. 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top