Francezii de la Renault au anunțat astăzi că viitorul SUV de clasă B al mărcii va purta numele Kardian și va fi lansat inițial în America de Sud.
Conform oficialilor grupului francez, Renault Kardian „întruchipează începutul noii ofensive de produse a mărcii pe piețele din afara Europei”.
Lansat într-o primă fază în America de Sud, SUV-ul de clasă mică (B), adică având dimensiuni asemănătoare Sandero Stepway, va avea premiera mondială la Rio de Janeiro pe 25 octombrie 2023.
Până la decizia lui Luca de Meo de a da mărcii Dacia mână liberă să se dezvolte astfel încât gama sa de produse să acopere cele mai importante segmente de piață, lansările din America de Sud erau extrem de importante pentru marca românească, parte a grupului Renault. Asta pentru că unele dintre modelele lansate inițial acolo sub marca franceză au ajuns în Europa cu emblema mărcii românești pe grila radiatorului.
De această dată nu mai este cazul pentru că, așa cum au declarat anterior oficialii francezi, pe toate piețele se va încerca o departajare mai mare între produsele Dacia și Renault astfel încât să nu apară așa-numita „canibalizare”.
Mai mult decât atât, șeful global de marketing și vânzări al mărcii românești din grupul Renault, Xavier Martinet, a menționat că, în ciuda dezvoltării Dacia și a deciziei CEO-ului grupului francez, Luca de Meo, de a îi permite o evoluție independentă pe piețe, modelele vândute în America de Sud sub brandul Renault, chiar dacă sunt mai apropiate de modelele Dacia decât de cele ale mărcii franceze, vor continua să poarte emblema franceze.
Mai important în contextul anunțului privind viitorul SUV Kardian, Martinet a declarat că „e drept că sunt produse foarte asemănătoare (n.n. – mașinile Dacia din Europa și Renault din America de Sud) și e limpede că vom încerca să le separăm cât mai mult posibil în viitor. E un lucru important în domeniile managementului de brand și optimizării imaginii de marcă. Vor fi deci diferențe tot mai mari de design și, probabil, dotări diferite. Vom păstra, desigur, aceeași platformă, pentru că CMF-B este fantastică, dar mașinile vor arăta diferit”.
Dincolo de legăturile mai mari sau mai mici cu marca Dacia, oficialii francezi notează că viitorul SUV Renault de clasă B „avea nevoie de un nume care să evoce atât putere, cât și agilitate, conținând în același timp consoane clare la nivel internațional.
Dar ce înseamnă numele și ce ne aduce în minte? Sylvia Dos Santos, Model-Naming Strategy Manager în cadrul Departamentului de Marketing Global Renault, menționează că relația unui client cu o mașină începe întotdeauna cu numele. „La Renault, o serie de modele au nume care încep cu un sunet ferm „K”: Koleos (2008), Captur (2013), Kaptur (2016), Kadjar (2015), Kwid (2015) și Kiger (2021). Fiind primul dintr-o gamă internațională viitoare, noul Renault Kardian își ia locul în această linie de nume de vehicule puternice și distinctive. (…) Noul Renault Kardian este cel mai recent din gama noastră de nume de modele și reprezintă Renaulution pe scena internațională.”
Conform oficialilor francezi, „rădăcinile numelui Kardian provin din limba engleză. La prima ascultare, numele evocă cuvântul «gardian», simbolizând protecție și putere. Consoanele sale puternice – K, R și D – întăresc această impresie. Dar numele evocă și o altă imagine puternică. Ceea ce este interesant la Renault Kardian este modul în care evocă agilitatea dinamică. Te duce cu gândul la cardio – sport, impuls și adrenalină. (…) În cele din urmă, puteți auzi chiar și cuvântul «mașină» (n.n. – car) în prima silabă a lui Kardian – greu de găsit un simbolism mai bun!”
Noul Renault Kardian va consolida amprenta internațională a Renault și se pregătește să-și facă în curând debutul pe piața din America Latină, după Alaskan și Oroch, înainte de a fi pus în vânzare în alte țări din lume. „Acest vehicul ilustrează planul Renaulution al Renault la nivel global, cu un nume de vehicul care amintește de tehnologie, securitate și multă plăcere de a conduce și agilitate”, spune Sylvia Dos Santos.