Renault Alaskan. Primul pick-up Renault. La fel de spectaculos precum conceptul care-l prefigura. Detaliem în cele ce urmează.
Tocmai priviți prima tentativă a brandului francez de a intra în segmentul pick-up-urilor de categorie ușoară. Iar, la cum a fost primit conceptul Alaskan, prezentat la începutul anului, probabil că succesul modelului de serie va fi răsunător. În special dacă luăm în calcul și faptul că varianta de producție respectă îndeaproape liniile conceptului.
Cât de îndeaproape? Din câte îmi dau seama, doar oglinzile exterioare au fost mărite, iar stopurile au un nou design. În rest – avem de-a face cu aceeași siluetă musculoasă, care inspiră soliditate indiferent de unghiul din care este privită.
Un alt mare plus, așa cum estimam și zilele trecute, este împrumutul anumitor componente de la modelul coleg de alianță, Nissan NP300 Navara. La fel ca și fratele japonez, pick up-ul francez este descris de producător drept un off-roader dur și un Work Utility Vehicle, însă francezii așteaptă de la el să ”le facă cu ochiul” și clienților particulari, cu stil de viață activ.
Și, pe bună dreptate, grada la sol de 230 mm îl ajută să treacă peste obstacole tipice SUV-urilor cu înclinații off-road, în timp ce capacitatea de încărcare de o tonă îl înscrie în linia obișuită a pick-up-urilor din segment, iar cea de tractare, de 3,5 tone, îl propulsează în vârful clasei. Latura practică este dată de cele patru cârlige, ce se asamblează rapid pentru a ancora încărcătura. Sunt disponibile două lungimi diferite ale benei, în funcție de piețele cărora le este destinat modelul.
Gama de motorizări a utilitarei este constituită dintr-un singur propulsor bi-turbo diesel, cu 4 cilindri, de 2,3 litri, împrumutat de la gama Master. Acesta livrează fie 160, fie 190 CP și vine în combinație cu transmisia manuală în 6 trepte sau, opțional, cu una automată cu 7 viteze. În varianta de bază, Renault Alaskan are tracțiune spate, în timp ce opțional este disponibilă tracțiunea 4×4. Aceasta din urmă este ajutată de un diferențial electronic cu alunecare limitată, iar în situațiile dificile intră în scenă diferențialul spate blocabil. Un sistem de asistență la coborârea pantelor abrupte este, de asemenea, disponibil.
Însă Renault Alaskan nu este doar o brută capabilă să care o tonă în condiții off-road. Pe cât este de utilitară, pe atât este de autoturism. Stă dovadă sistemul infotainment, cu display de 5 inci și conectivitate smartphone, care, opțional, se poate transforma într-unul premium: ecran de 7 inci, navigație și cameră cu vizibilitate de 360 de grade.
Comercializarea noului model va începe în ultima parte a anului, inițial în Columbia. În perioada imediat următoare, aceasta va fi extinsă și pe alte piețe.