Alpine, marca sportivă din cadrul grupului Renault, va deveni un brand 100% electric, conform noului plan de strategie comunicat ieri de grupul francez.
Marca Alpine este inclusă în marele plan strategic Renaulution, urmând să devină un brand ce va oferi exclusiv mașini electrice.
Până în 2025, Alpine va lansa trei modele noi electrice: un hatchback de oraș, un crossover compact și un coupe sportiv ce va înlocui actualul model A110. Acesta din urmă va fi dezvoltat împreună cu marca Lotus. cele două părți semnând deja un acord de colaborare.
Renaulution – Alpine 100% electric
Hatchback-ul electric de segment B va fi construit pe platforma CMF-B și avea dimensiuni similare cu actualul Renault Zoe.
Crossover-ul de segment C va folosi noua platformă CMF-EV a alianței și cel mai probabil va avea dimensiuni similare cu viitorul Renault Megane eVision.
Renault a relansat marca Alpine în 2017 prin lansarea modelului A110.
Alpine devine divizia sportivă a grupului Renault
Planul de electrificare a mărcii Alpine a fost prezentat de către Luca de Meo, noul șef Renault. Mai mult de atât, Alpine devine practic divizia sportivă a grupului reunind brandurile Renault Sport Cars și Renault Sport.
În Formula 1, unde Renault va rămâne implicat cu echipă de uzină, grupul francez va concura cu numele Alpine F1. În cadrul evenimentului de ieri, Alpine F1 a prezentat primele imagini cu monopostul ce va concura în sezonul 2021.
Conform noului plan strategic, Grupul Renault a stabilit ca target pentru marca Alpine ca aceasta să devină profitabilă până în anul 2025.