Renault are în plan o reducere a costurilor industriale per vehicul cu peste 30% până în 2027

Renault

Odată cu anunțarea unui ambițios plan de transformare a sistemului său industrial, grupul Renault, din care face parte și Dacia, a menționat lansarea a „nu mai puțin de 12 modele noi în 2024”.

Ca parte a etapei „Revoluție” din planul „Renaulution”, planul de transformare a sistemului industrial Renault are ca scop reducerea costurilor industriale per vehicul cu 30% pentru mașinile termice și cu 50% pentru cele electrice până în 2027. Același plan va contribui, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani.

„Re-Industry este un plan de transformare la 360 de grade. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătățim și să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare își propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid așteptărilor clienților noștri”, a declarat Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group.

În acest context, trebuie menționat că grupul francez a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial. De altfel, Renault intenționează să rămână în avangarda domeniului prin accelerarea în continuare a digitalizării sistemului său industrial și prin consolidarea abilităților echipelor sale.

Planul Re-Industry își propune să stimuleze toate domeniile clasice ale performanței industriale, „reinventând” în același timp producția și dezvoltând procese inovatoare. Acest lucru permite Grupului să vizeze un timp de fabricație de numai nouă ore pentru viitorul Renault 5.

Cu 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut și trei miliarde pe zi, Metaverse-ul industrial al Renault Group asigură o producție mai rapidă și mai bună, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale. În 2023, Metaverse a permis grupului să economisească 270 de milioane de euro, în special pentru întreținerea predictivă a instalațiilor. Conectarea tuturor stațiilor de lucru și, mai larg, a întregului ecosistem (transport, furnizori etc.) este un factor cheie care permite Renault Group să urmărească o reducere cu 60% a timpilor de livrare a vehiculelor și să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producției sale de vehicule.

De asemenea, inteligența artificială face posibilă o abordare predictivă a consumului de energie și reducerea cu 20% a consumului siturilor industriale ale Grupului. Compania urmărește o reducere cu 40% a consumului de energie al site-urilor sale industriale până în 2025.

În ceea ce privește emisiile de la site-urile sale industriale, obiectivul declarat al Grupului este să atingă nivelul Zero Carbon Net încă din 2025 pentru polul ElectriCity, precum și pentru uzina Cléon, din 2030 pentru site-urile din Europa și în 2050 pentru toate uzinele sale din întreaga lume.

Odată cu Re-Industry, grupul francez anunță și fabricarea a opt vehicule noi marca Renault în uzinele sale. Totodată, compania a redus la jumătate investițiile industriale în ultimii patru ani și va putea lansa nu mai puțin de 12 modele noi în 2024.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top