După o serie de imagini teaser și o prezentare exclusivă ținută la Paris, Renault a dezvăluit oficial noul său model SUV numit Austral.
Renault a dezvăluit oficial noul SUV din gama sa: Austral. Este modelul în care marca franceză își pune mari speranțe pentru a se impune în disputatul segment C al pieței de SUV-uri. Practic, noul Renault Austral înlocuiește modelul Kadjar.
Austral completează ofensiva Renault către acest segment după lansarea modelelor Arkana și Megane E-Tech Electric. Renault va produce noul model SUV la uzina sa din Palencia, Spania.
Renault Austral
Renault a ales platforma CMF-CD pentru a dezvolta noul său model, iar designul este complet nou. Francezii numesc noul limbaj de design Sensual Tech. Avem un SUV cu o capotă sculptată, blocuri optice LED ample cu semnătura luminoasă în forma literei C, o grilă nouă și jante cu dimensiuni între 17 și 20 inchi. Grila are în mijloc noul logo Renault, iar în spate, denumirea modelului este acum amplasată pe centrul hayonului sub noua siglă Renault.
Modelul dispune și de elemente robuste, protecții pentru pasajele roțiilor, scuturi de protecție și o gardă la sol de 170 mm. Renault Austral are 4.510 mm lungime, 1.830 mm lățime, 1.620 mm înălțime, iar ampatamentul este 2.670 mm. Greutatea noului model începe de la 1.373 kilograme.
Sunt disponibile șapte culori pentru caroserie: Alb Glacier, Alb Pearl, Roșu Flame, Albastru Iron, Negru Diamond și Gri Shale.
La interior, Renault a modificat total stilul cu care eram obișnuiți. Austral preia elemente de la noul Megane E-Tech Electric, cu ecrane amplasate în jurul celui de la volan. Inclusiv comanda pentru cutia automată de viteze este amplasată în spatele volanului. A fost păstrat ecranul de 12 inchi amplasat în poziție verticală pe consola centrală. Portbagajul are un volum de 500 litri, sau 430 litri dacă modelul are sistem de propulsie hybrid. În ceea ce privește denumirea nivelelor de echipare, acestea sunt acum: Equilibre, Evolution, Techno, Techno Esprit Alpine, Iconic, Iconic Esprit Alpine.
Motorizări electrificate
Ajungem și la capitolul motorizări. Renault propune doar motorizări termice pe benzină electrificate. Prima motorizare disponibilă este propulsorul de 1.3 litri cu sistem micro hibrid de 12V ce este disponibil în variante de 140 și 160 CP. Acesta poate fi asociat cu o transmisie manuală sau automată CVT, sau X-Tronic, cum o numește Renault.
A doua motorizare este noul propulsor de 1.2 litri cu trei cilindri ce oferă 130 CP cu sistem mild hybrid 48V și transmisie manuală.
Austral este propus și variantă hybrid clasic cu propulsorul de 1.2 litri, motor electric, starter generator, o baterie de 1,7 kWh și arhitectură pe 400V. Transmisia este automată, multi-modală. Versiunea poartă denumirea E-Tech Hybrid. Sunt disponibile două variante de putere: 160 și 200 CP.
Austral dispune și de a treia generație a sistemului de direcție integrală 4Control, dar și de sistemul Multi-Sense, ce oferă patru moduri de condus: Eco, Comfort. Sport și Perso. Austral poate fi echipat cu 32 de sisteme ADAS. Lista include: Active Driver Assist, Adaptive Cruise Control, funcție Stop & Go, Lane Centering, Traffic Sign Recognition, vedere la 360 de grade, Full Automated Park Assist și Lane Departure Warning.
Via Renault