Grupul auto francez Renault, din care face parte și Dacia, își dorește să respecte normele europene cu privire la emisiile de CO2 în acest an, dar este de părere că ideea combinării emisiilor de CO2 ale constructorilor auto ar putea slăbi industria auto europeană.
Uniunea Europeană a redus în mod semnificativ plafonul privind emisiile de CO2 ale automobilelor, de la 1 ianuarie 2025, ceea ce înseamnă că cel puţin o cincime din toate vânzările majorităţii producătorilor de automobile trebuie să fie modele electrice pentru a evita amenzi consistente.
Însă companiile auto cu vânzări reduse de modele electrice pot să îşi “combine” emisiile poluante cu cele ale producătorilor care sunt lideri de vânzări pe segmentul modelelor electrice. Totuşi achiziţionarea de credite de emisii de la alţi constructori, pentru a-şi reduce media emisiilor, permite unui producător să evite plata unor amenzi de ordinul sutelor de milioane de euro.
O serie de documente oficiale europene publicate marţi arată că o serie de companii auto, inclusiv Stellantis, Mercedes şi Toyota, vor să cumpere credite de emisii de la producători de automobile electrice precum Tesla şi Polestar.
Renault a precizat că este prea devreme să spună dacă îşi va combina emisiile dar a adăugat că această practică este una care prejudiciază sectorul. În schimb, grupul francez a îndemnat autorităţile de la Bruxelles să relaxeze reglementările.
„Fără o poziţie clară a Comisiei Europene, producătorii sunt forţaţi să ia decizii contraproductive, precum cumpărarea de credite de emisii de la competitori, potenţiale reduceri de producţie, etc. Asta duce la slăbirea industriei europene”, au menționat, conform Reuters, oficiali ai Renault. De asemenea, grupul francez a cerut executivului comunitar să vină urgent cu clarificări cu privire la acest subiect.