Conectat la ritmul alert în care se desfăşoară activităţile de zi cu zi, Clio propune o echipare nouă şi nonconformistă, botezată Yahoo!
Asocierea dintre un portal Web şi o maşină mi-a părut bizară, așa că am vrut neapărat să văd ce se ascunde în spatele acestei denumiri. Caroseria semnată Yahoo nu posedă elemente radical schimbate, dar ies în evidenţă eleronul cu tentă sportivă şi garda mare la sol, într-o asociere pe care nu am prea înțeles-o.
Interiorul are câteva elemente personalizate, mânerele uşilor şi gurile de ventilaţie sunt vopsite în alb, iar tapiţeria textilă poartă logo-ul ‘‘Yahoo!’’. Volanul şi schimbătorul sunt îmbrăcate standard în piele, în contrast maxim cu planşa de bord din plastic masiv.
Dieselul mic se descurcă bine în oraş unde este capabil de un consum sub şase litri. Pe autostradă, cei 75 CP nu mai sunt suficienţi pentru a face faţă tentaţiilor de a depăsi viteza legală, iar consumul crește semnificativ dacă săriți de 120 km/h. Sistemul de direcţie servoasistat electric este şi el favorabil deplasărilor urbane unde se remarcă prin agilitate şi efortul minim pe care şoferul trebuie să-l depună.
În afara oraşului, lipsa de feedback nu va asigura o prestaţie sportivă, întocmai ca şi motorizarea diesel. Suspensia este moale, iar calităţile date de setarea pentru drumuri dificile le-am apreciat în multe situaţii, fiind imună la denivelările şi gropile pe care le-am găsit fără să mă chinui. Această caracteristică este interesantă mai ales atunci când singurul loc de parcare găsit necesită urcarea unei borduri sau în groapa lăsată în urmă de prestatorii de servicii de la primărie.
Insonorizarea lasă loc și de mai bine, ca și setarea suspensiei, lipsită de rafinament. Vizibilitatea este bună, iar spaţiul interior este bine proporționat, lăsând loc și la un portbagaj decent. Concluziile trase după mai multi kilometri în care am încercat să lansez cât mai multe provocări micului Clio au fost că acesta nu este rupt de realitate precum mediul virtual, ci are multe de oferit când este pus la treabă. Şi în versiunea Yahoo, Clio este maşina perfectă pentru a duce la îndeplinire task-urile de zi cu zi, însă mai are de lucrat la partea de socializare. Este din acest punct de vedere la fel ca mailul de la Yahoo!
Date tehnice: | Renault Clio |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.5 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1174/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4027/1707/1493 |
Ampatament | 2575 |
Volum portbagaj [l] | 288 (1038) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.5 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1461 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 55(75)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 180/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 165 |
0-100 km/h [s] | 15 |
Consum urban/extra/mixt | 4.9/3.5/4 |
Emisii CO2 [g/km] | 106 |