Renault Espace a a ajuns la a șasea generație, dar s-a metamorfozat în ceva complet diferit. Nu mai avem acum un monovolum, ci un SUV cu cinci sau șapte locuri, disponibil exclusiv cu motorizare hybrid de 200 CP. Modelul va ajunge și în România la finalul acestui an.
Renault Espace este un model care a scris istorie în industria auto. În 1984 a definit practic o nouă clasă auto, inventând practic un nou segment, cel al monovolumelor. Într-o eră când mașinile foloseau în general caroserii clasice, Renault avea curajul să lanseze un produs care era complet revoluționar. Și ca orice concept nou, a avut nevoie de timp pentru a se impune în preferințele publicului. În prima lună de la lansare, Renault avea să vândă un total de 9 bucăți pentru noul model Espace. Dar, publicul avea să se îndrăgostească rapid de noul model, iar prima generație a modelului avea să se vândă într-un total de 191.674 exemplare.
Prima generație Espace avea scaune rotative pentru șofer și pasager. Acestea se puteau întoarce cu 180 grade pentru a transforma interiorul mașinii într-un living confortabil. Doar când aceasta era parcată, bineînțeles.
Renault Espace – SUV sau monovolum?
Noul Espace este acum un SUV. Este practic fratele mai mare al modelului Austral, cu care împarte platforma CMF-CD. Aceasta a fost dezvoltată de Renault alături de partenerii săi din alianță, Nissan și Mitsubishi. Francezii spun că chiar dacă Espace s-a metamorfozat din monovolum în SUV, ADN-ul a rămas neschimbat. Spațiul este punctul forte al noului model, acesta putând găzdui până la șapte pasageri. Noul Espace are o lungime totală de 4,72 metri – cu 14 cm mai scurt decât generația anterioară – iar habitaclul este mai lung (2,48 metri până la al treilea rând). Pasagerii din rândul doi beneficiază de o banchetă culisabilă, iar spațiul pentru genunchi poate ajunge până la 321 mm. Spătarul poate fi înclinat până la 31 de grade, iar, dacă nu este folosit, locul din mijloc poate deveni o cotieră cu suporturi pentru pahare.
Al treilea rând de scaune poate fi comandat ca opțiune gratuită. Pasagerii care vor caălătorii aici sunt ceva mai înghesuiți, spațiul la genunchi fiind de 128 mm. Espace beneficiază de sistemul Easy Access, iar pasagerii din rândul trei au la dispoziție centuri cu pretensionare, plafoniere cu aprindere prin sistem touch și mufe USB-C.
Pentru un habitaclu luminos, Renault a optat pentru plafon fix din sticlă. Francezii spun că este cel mai mare plafon de acest gen utilizat pe un automobil având o suprafață mai mare de 1 metru pătrat. (1,33 metri lungime, 0,84 m lățime). De asemenea, acest plafon utilizeză o sticlă specială ce filtrează razele UV și majoritatea razelor infraroșii și reflectă căldura din habitaclu. Mai mult, pentru a opri lumina, nu există tradiționalul rulou, ci e suficientă o simplă apăsare de buton pentru ca sticla clară să devină opacă.
Exclusiv hybrid
Francezii vor oferi noul model Renault Espace exclusiv în varianta E-Tech hybrid clasic. Este același sistem de propulsie hybrid care a debutat pe modelul Austral. Cu o putere totală de 200 CP și cutia de viteze automată multimodală, sistemul este alcătuit din propulsorul pe benzină turbo de 1.2 litri cu 3 cilindri de 130 CP și 205 Nm și două motoare electrice (unitatea principală care dezvoltă 70 CP și 205 Nm alimentată de o baterie litiu-ion de 2 kWh/400V care asigură propulsia electrică și un generator secundar de pornire de înaltă tensiune de 25 CP și 50 Nm).
Test drive Renault Austral E-Tech Hybrid
Mai multe detalii de la prezentarea oficială de la Paris vor fi publicate în numărul de aprilie al revistei AutoExpert.