Renault EZ-GO, conceptul electric și autonom cu care francezii anticipează viitorul

Renault EZ-GO

Renault arată la ce a lucrat în ultimii doi ani, la Salonul Auto de la Geneva. Conceptul electric și autonom Renault EZ-GO, noul motor pe benzină 1.3 Energy TCe și noul Talisman în versiune S-Edition urcă pe scena elvețiană.

Renault aniversează 120 de ani cu prezentarea unui vehicul-robot rezervat conceptului de mobilitate la cerere în metropolele aglomerate, venind ca o alternativă la transportul în comun. Mașina are un design care se integrează în mod ideal în mediul urban. Este primul vehicul robot din lume conceput pentru mobilitate urbană de tip carsharing, anunță Renault. Acesta poate parcurge distanța către o locație comandată prin intermediul unei aplicații care poartă același nume ca și conceptul sau al stațiilor fixe montate în oraș, analizând datele cu ajutorul unor senzori inteligenți.

Renault EZ-GO

Cu un design inovator, Renault EZ-GO oferă vizibilitate maximă și primește lumină naturală prin acoperișul panoramic din sticlă. O rampă permite accesul și ieșirea facile chiar și pentru pasagerii cu mobilitate redusă.

EZ-GO beneficiază de o capacitate de conducere autonomă de nivel 4, fiind capabil să păstreze distanța față de vehiculul din față, să-și păstreze banda de circulație, să o schimbe și să întoarcă într-o intersecție. Poate evita, de asemenea, incidente excepționale, independent sau cu ajutorul centrului său de control. Cu o viteză maximă de 50 km/h, Renault EZ-GO este un promotor al siguranței pasagerilor. Mașina primește și tehnologia inovatoare Renault 4CONTROL, cu patru roți directoare.

Renault EZ-GO

Conceptul EZ-GO este, nici mai mult, nici mai puțin decât robotul de mâine, prin intermediul căruia constructorul francez comercializează noi soluții de mobilitate, care au la bază servicii de carsharing, vehicule roboți și servicii de mobilitate la cerere.

La Geneva sosește și cel mai bine vândut vehicul electric din Europa, ZOE, cu noul său motor R110 de 80 kW, cu 12 kW în plus, păstrând însă masa unității anterioare, R90. Cel aflat la volan primește, odată cu noul motor, o capacitate superioară de accelerare, câștigând aproape 2 secunde în repriza de la 80 la 120 km/h, dar și un cuplu maxim de 225 Nm.

Renault Zoe

Este primul motor electric Renault în curs de omologare conform noului standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) și va avea cinci versiuni (44 kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW și 80 kW). Unitatea va pune în mișcare Kangoo Z.E., Master Z.E. și ZOE pentru Renault și Smart Electric Drive de la Daimler.

Motorul, care va ajunge în România în al doilea semestru al anului, va fi acompaniat și de o nouă culoare exclusivă, “Violet Blueberry”.

Renault prezintă și noul motor 1.3 TCe, dezvoltat în colaborare cu Daimler, care își va găsi loc sub capota modelului Captur. Propulsorul oferă putere superioară, cuplu mai mare, consum și emisii reduse.

1.3 motor Renault

La Geneva ajunge și Talisman S-Edition, o versiune exclusivă, propulsată de noul motor pe benzină 1.8 TCe cu 225 CP și 300 Nm, cuplat la o transmisie automată EDC cu 7 trepte. S-Edition vine cu un interior sportiv, care include tapi’erie neagră cu accente și cusături contrastante, roșii, primește standard sistemul 4-Control, amortizare pilotată și jante din aliaj de 19 inci.

Renault Talisman

Acest model este echipat cu un interior sportiv, tapițerie neagră cu accente si cusături roșii, oferind același confort. De asemenea, încorporează în versiunea standard sistemul 4-Control, amortizare pilotată, jante noi din aliaj de 19 ”.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top